بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بیش از یک میلیون سهم "وغدیر" و شرکت سرمایه گذاری غدیر دو میلیون سهم "وبشهر" را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۱۰۱۸۹۶
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 484 واحد صعود از 55 هزار و 942 واحد به 56 هزار و 426 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با نزدیک به 23 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 569 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 83 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات عمده و انتقالی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 569 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 58 درصد حجم خرید و بیش از 53 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز چهارشنبه با بیش از 11 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 725 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "رمپنا" و "واتی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "واتی" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت صنعتی مینو بیش از 190 میلیون سهم شرکت پارس مینو را خرید و بیش از سه میلیون سهم شرکت زامیاد به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی رفت.

در نماد "رمپنا" نیز، شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه خریدار یک میلیون سهم آن بود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بیش از یک میلیون سهم "وغدیر" و شرکت سرمایه گذاری غدیر دو میلیون سهم "وبشهر" را به تملک خود درآورد.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی را تحصیل کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید 24 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را فروخت و شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر بیش از یک میلیون سهم شرکت پلی اکریل را عرضه کرد.

شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان یک میلیون و پانصد هزار سهم "ورنا" و شرکت سرمایه گذاری سپه بیش از یک میلیون سهم "وامید" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

طی معاملات روز چهارشنبه شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن عرضه کننده چهار میلیون سهم شرکت لیزینگ صنعت و معدن بود و شرکت سرمایه گذاری هامون سپاهان به ترتیب سه میلیون سهم "کرماشا" و دو میلیون سهم "شپدیس" را به فروش رساند.

همچنین شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان چهار میلیون سهم شرکت پتروشیمی شیراز را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "فملی"، مؤسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران خریدار یک میلیون سهم آن بود و در مقابل آن شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شش میلیون سهم آن را از سبد بورسی خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر