بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر : ۱۰۲۰۱۸
شاخص بورس تهران در معاملات امروز به مدد بازگشایی نمادهای متوقف شده فولادی از روند نزولی خود دست کشید و با رشد 261 واحدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس تهران که معاملات اولین روز هفته خود را با روند ضعیفی آغاز کرد در معاملات امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و تا سطح 56 هزار و 139 واحد افت کرد اما بازگشایی نمادهای متوقف شده فولادی بازار را از شر روند نزولی نجات داد و بورس تهران در دقایق پایانی معاملات با رشد 261 واحدی مواجه شد.

به این ترتیب شاخص بورس تهران که به دلیل افت قیمتی نمادهای فلزی، پتروشیمی، خودرو و سیمانی افت کرده بود، با باز شدن نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و بانک ملت از روند نزولی دست کشید و به نیمه 55 هزار واحد برگشت و تا کانال56 هزار و 551 واحد پیش رفت.

بر این اساس نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، بانک ملت، مپنا و پتروشیمی شیراز از نمادهای تاثیر گذار در رشد شاخص بورس بودند و موجبات رشد دماسنج بازار سرمایه را در معاملات دومین روز هفته فراهم کردند.

در بازار امروز اکثر نمادهای فلزی و معدنی منفی بودند و شرکت‌های ملی مس، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری غدیر، بانک تجارت، چادرملو، ایران خودرو، بانک صادرات و سیمان فارس و خوزستان با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شد.

در بازار امروز شرکت‌های کاشی و سرامیک سینا، مپنا و چینی ایران از بهترین تقاضای خرید و مس شهید باهنر، مخابرات و پارس مینو از بهترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در معاملات دومین روز هفته بیش از 524 میلیون سهم به ارزش 176 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 271 هزار میلیارد تومان رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر