بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
مدیر مالی شرکت شیشه دارویی رازی عنوان کرد:

تسعیر درآمدهای صادراتی با ارز آزاد

محصولات تولیدی به طور عمده به کشور عراق صادر می شود و درآمدهای ارزی حاصل از آن با نرخ ارز آزاد در حساب ها و صورت های مالی شرکت تسعیر می شود.
کد خبر : ۱۰۲۰۹۵
طرح نوسازی و توسعه دستگاه ها و تجهیز واحدهای تولیدی یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرای شرکت شیشه دارویی رازی است که با اجرای این طرح ظرفیت تولید محصولات تولیدی "کرازی" حدود 100 درصد افزایش خواهد یافت و آثار با اهمیتی بر روند سودآوری شرکت طی سال های آتی سال 94 به بعد در پی خواهد داشت. حال آنکه زمان بهره برداری از این طرح طبق نامه انتشار یافته از سوی این شرکت حدود شش ماه به تعویق افتاده است.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت شیشه دارویی رازی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه بخش عمده ای از ماشین آلات و تجهیزات لازم جهت اجرای این طرح توسعه خریداری شده، اما زمان اجرای آن به دلیل تأخیر در دریافت اعتبارات اسنادی از طریق صندوق توسعه ملی، حداقل حدود شش ماه به تعویق خواهد افتاد. از این رو می توان گفت در صورت برقراری شرایط مساعد در روند اجرای آن و نیز عدم بروز مسائل خاصی، پروژه مذکور طی نیمه دوم سال مالی 93 به بهره برداری خواهد رسید.

سعید احمدی زاد افزود: با توجه به مطالب عنوان شده، آثار مثبت ناشی از اجرایی شدن طرح توسعه ای "کرازی" در بودجه سال مالی 94 لحاظ خواهد شد و هیچ گونه اثر با اهمیتی بر وضعیت سودآوری شرکت طی سال آتی در پی نخواهد داشت.

وی در خصوص روند تولید محصولات طی دوره عملکرد سه ماهه اول سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 ابراز داشت: این شرکت بودجه سال مالی جاری خود را براساس فرض توقف شش ماهه عملیات تولید کوره یکی از واحدهای تولیدی خود برآورد کرده است. از این رو "کرازی" در نظر دارد به دلیل برقراری شرایط دشوار در روند تولید محصولات خود تنها طی نیمه اول امسال و به تولید خود ادامه دهد، به گونه ای که می توان گفت طی نیمه دوم سال جاری عملیات تولید محصولات متوقف شده و از آن پس برنامه فروش محصولات تولیدی پیگیری می شود. البته با توجه به شرایط و وضعیت نامساعد کوره در صورت امکان تولید در 6 ماهه دوم سال جاری تداوم می یابد.

این مقام مسئول افزود: برهمین اساس عمده مقدار تولید برآوردی طی سه ماهه نخست امسال محقق شده و بخش عمده ای از برنامه فروش محصولات به طور معمول طی سه ماهه پایانی سال مالی جاری اجرایی خواهد شد.

عضو هیأت مدیره شرکت شیشه دارویی رازی پیرامون پوشش 14 درصدی سود برآوردی خود طی سال جاری ابراز داشت: حدود 14 تومان از سود پیش بینی شده 22 تومانی از محل سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت شیشه بسته بندی تاکستان عاید "کرازی" می شود و مابقی آن یعنی تحقق سود هشت تومانی حاصل از عملیات تولید و فروش شرکت می باشد.

احمدی زاد در ارتباط با صادرات محصولات تولیدی با اشاره به اینکه فروش صادراتی طی دوره عملکرد مذکور از بودجه برآوردی پیشی گرفته، بیان کرد: محصولات تولیدی به طور عمده به کشور عراق صادر می شود و درآمدهای ارزی حاصل از آن با نرخ ارز آزاد در حساب ها و صورت های مالی شرکت تسعیر می شود.

این مقام مسئول در خاتمه پیرامون تسهیلات ارزی شرکت بیان کرد: حدود هشت میلیون یورو وام ارزی با نرخ ارز مبادله ای جهت طرح توسعه شرکت از صندوق توسعه ملی دریافت شده که مقرر گردیده این تسهیلات با همین نرخ نیز تسویه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر