بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا 25 میلیون سهم شرکت مپنا را فروخت و یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی کارکنان بانک ها از پرتفوی بورسی صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز خارج شد.
کد خبر : ۱۰۲۵۵۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 229 واحد صعود از 57 هزار و 168 واحد به 57 هزار و 397 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 33 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 410 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 410 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 65 درصد حجم خرید و بیش از 64 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با 41 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 932 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "فولاد" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "وبملت" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت آلومینیوم ایران را خرید و یک میلیون سهم "وغدیر" به تملک شرکت سرمایه گذاری خوارزمی درآمد.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر و یک میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا 25 میلیون سهم شرکت مپنا را فروخت و یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی کارکنان بانک ها از پرتفوی بورسی صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی 10 میلیون سهم "وتوسم" و شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بیش از یک میلیون سهم "وبانک" را واگذار کرد.

بانک تجارت نیز عرضه کننده دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران بود و بیش از چهار میلیون سهم بانک صادرات از تملک شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت خارج شد.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن یک میلیون سهم "واتی" را به فروش رساند و در نماد "پکویر" شرکت سرمایه گذاری غدیر فروشنده بیش از یک میلیون سهم آن بود.

همچنین در نماد "ثشرق"، شرکت سرمایه گذاری مسکن و نیز صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز به ترتیب بیش از شش میلیون و یک میلیون سهم آن را عرضه کردند.

طی معاملات روز گذشته دو میلیون سهم بانک سینا از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به 109 میلیون سهم نزول یابد.

در نماد "وانصار" نیز شرکت سرمایه گذاری نگین خاتم ایرانیان در حالی نزدیک به سه میلیون سهم آن را خرید که مؤسسه صندوق بسیجیان نزدیک به سه میلیون سهم آن را واگذار کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین بیش از سه میلیون سهم "تاپیکو" را تحصیل کرد و در مقابل آن چهار میلیون سهم بانک تجارت و پنج میلیون سهم بانک ملت را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سامان تجارت پیشگامان البرز یک میلیون سهم بانک پاسارگاد را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و در مقابل آن شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه یک میلیون سهم بانک پاسارگاد را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر