بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
شرکت سامان تجارت پیشگامان البرز نیز بیش از یک میلیون سهم "وپاسار" و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بیش از دو میلیون سهم "فایرا" را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۱۰۲۶۵۸
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 133 واحد نزول از 57 هزار و 397 واحد به 57 هزار و 264 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 38 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 167 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 167 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 67 درصد حجم خرید و نزدیک به 72 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با نزدیک به 38 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 586 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز مذکور بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی بیش از فروش آنها بوده است.

در این بین بیش از سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید رفت.

شرکت سامان تجارت پیشگامان البرز نیز بیش از یک میلیون سهم "وپاسار" و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بیش از دو میلیون سهم "فایرا" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز بیش از دو میلیون سهم "سکاب" را فروخت و شرکت سرمایه گذاری تدبیر عرضه کننده دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بود.

شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین بیش از یک میلیون سهم شرکت عمران و توسعه فارس را واگذار کرد و در نماد "وامید"، مؤسسه رفاه و تأمین آتیه کارکنان بانک سپه فروشنده سه میلیون سهم آن بود.

همچنین بیش از دو میلیون و پانصد هزار سهم بانک انصار از تملک مؤسسه صندوق ذخیره بسیجیان خارج شد و به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری نگین خاتم ایرانیان رفت.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین نیز بیش از چهار میلیون سهم "تاپیکو" را خریداری کرد و در مقابل آن دو میلیون سهم بانک ملت را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد در حالی یک میلیون سهم "میدکو" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود که شرکت های مدیران تجارت ایرانیان، آینده نگر توسعه خاورمیانه و نیز مبنای خاورمیانه به ترتیب فروشنده یک میلیون، بیش از چهار میلیون و یک میلیون سهم "میدکو" بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر