بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
شرکت تدبیر سرمایه آراد نیز بیش از 63 میلیون سهم شرکت ایران خودرو را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و در نماد "وبملت"، صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت خریدار بیش از 32 میلیون سهم آن بود.
کد خبر : ۱۰۲۷۵۷
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 152 واحد رشد از 57 هزار و 264 واحد به 57 هزار و 415 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با نزدیک به 26 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 734 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 87 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 734 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 49 درصد حجم خرید و بیش از 56 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با نزدیک به 25 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 734 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "رمپنا" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "وبملت" نیز فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر به تملک صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز درآمد.

شرکت تدبیر سرمایه آراد نیز بیش از 63 میلیون سهم شرکت ایران خودرو را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و در نماد "وبملت"، صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت خریدار بیش از 32 میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از سه میلیون سهم شرکت مپنا را واگذار کرد و شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه فروشنده نزدیک به پنج میلیون سهم "میدکو" بود.

شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین بیش از سه میلیون سهم شرکت عمران توسعه فارس را فروخت و شرکت سهامی بیمه ایران دو میلیون سهم شرکت پتروشیمی شازند را عرضه کرد.

همچنین شرکت ملی انفورماتیک بیش از هشت میلیون سهم "رکیش" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت نیز چهار میلیون سهم سیمان سپاهان را خرید و در مقابل 20 میلیون سهم بانک صادرات ایران را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت فولاد مبارکه در حالی نزدیک به 17 میلیون سهم "کگل" را به پرتفوی بورسی خود افزود که بیش از 24 میلیون سهم "ومعادن" را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر