بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
شرکت فولاد مبارکه نزدیک به 17 میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را خرید و در مقابل آن بیش از 25 میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را عرضه کرد.
کد خبر : ۱۰۲۸۴۸
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 259 واحد افزایش از 57 هزار و 415 واحد به 57 هزار و 674 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با نزدیک به یک درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 701 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 87 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 701 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 54 درصد حجم خرید و بیش از 52 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از سه درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 707 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "رمپنا" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "وبملت" نیز فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این بین مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را خریداری کرد و بیش از هشت میلیون سهم شرکت ایران خودرو به پرتفوی بورسی شرکت تدبیر سرمایه آراد رفت.

صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت نیز بیش از 18 میلیون سهم بانک ملت را به تملک خود درآورد و در نماد "تاپیکو"، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین خریدار نزدیک به دو میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا 20 میلیون سهم شرکت مپنا را واگذار کرد و صندوق بازنشستگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یک میلیون سهم شرکت شکر شاهرود را فروخت.

همچنین در نماد "وسپه"، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید عرضه کننده بیش از چهار میلیون سهم آن بود.

شرکت سرمایه گذاری تدبیر نیز یک میلیون سهم "وبانک" و شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از 36 میلیون سهم "ذوب" را از تملک خود خارج کرد.

طی معاملات روز گذشته نزدیک به یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه از پرتفوی بورسی شرکت تعاونی اعتبار آزاد مولی الموحدین خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 23 میلیون سهم نزول یابد.

در نماد "ثشرق"، شرکت سرمایه گذاری مسکن و صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز به ترتیب شش میلیون و دو میلیون سهم آن را به فروش رساندند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت فولاد مبارکه نزدیک به 17 میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را خرید و در مقابل آن بیش از 25 میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را عرضه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر