بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر : ۱۰۳۲۶۳
روز گذشته بازار سرمایه رکورد تازه‌ای به نام خود ثبت کرد و عدد شاخص کل به 59‌هزار و 600 واحد رسید تا در یک روز شاخص کل علاوه بر ورود به کانال 59‌هزار واحدی از نیمه این کانال هم عبور کند تا این انتظار برای اهالی بازار سرمایه شکل بگیرد که کانال تاریخی 60‌هزار واحدی هم امروز به چنگ شاخص بیفتد. دیروز همزمان با شروع جلسه‌های بررسی وزرای کابینه دولت یازدهم، بورس تهران با قدرت به روند رو به رشد خود ادامه داد که حاصل آن جهش قیمت سهام در گروه‌های پیشرویی از جمله بانک، خودرو و سیمان و اقبال نسبی سرمایه‌گذاران به گروه‌های بزرگی همچون شیمیایی، سرمایه‌گذاری، فلزی و معدنی در عملکرد مثبت بازار بسیار موثر بوده است.
در معاملات دیروز شاخص کل با افزایشی 718 واحدی به 59608 واحد رسید. دو نماد «ونوین» و «ثامان» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و «بکاب» و «کرازی» نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین «ونوین» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت. روز گذشته با ادامه روند هیجانی خرید روزهای اخیر در ابتدای معاملات و همچنین واکنش مثبت بازار به گفته‌های روحانی پیرامون اوضاع اقتصادی در مجلس و اشاره کوتاه وی به حمایت دولت از بازار سرمایه، شاخص کل رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و توانست در دقایق اولیه از سد 59‌هزار واحد عبور کند.
 سپس روند صعودی شاخص با نرخی ملایم‌تر تا اواخر معاملات پیگیری شد و سرانجام به تبع بازگشایی نماد «ونوین» و رشد قابل ملاحظه ارزش سهام این سهم در معاملاتی پرحجم، جهشی دیگر در روند حرکتی شاخص اتفاق افتاد. روز گذشته جو نسبتا مثبتی بر صنایع حاکم بود و در این میان بانکی‌ها و سیمانی‌ها به‌شدت با اقبال سهامداران مواجه شدند. در گروه معدنی تنها چهار نماد کاهش قیمت را پشت سر گذاشتند. معاملات این گروه به تعادل رسیده است. در گروه صنایع شیمیایی 17 نماد در محدوده مثبت معامله شده‌اند. در این گروه کماکان «شپلی» با صف خرید مواجه بوده و «فارس» تاثیر مثبت قابل توجهی را بر شاخص داشته است.
در گروه فلزات اساسی 15 نماد مثبت بوده‌اند. در این گروه صف خرید «فپنتا» و «فایرا» پابرجا مانده و «فملی» تاثیر مثبت قابل ملاحظه‌ای بر شاخص گذاشته است. در بخش ساخت محصولات فلزی بار دیگر تمام نمادها با رشد ارزش سهام به کار خود پایان داده و صف خرید در تمام نمادها به چشم می‌خورد. در بخش مخابرات هر دو نماد رشد کرده و صف خرید سنگینی در نماد «اخابر» دیده می‌شود. در گروه فنی مهندسی هر دو نماد مثبت بوده و صف‌های خرید به چشم می‌خورد. در این گروه «رمپنا» باز هم تاثیر زیادی بر رشد شاخص داشته و صف خرید این نماد سنگین است.
 در بخش خودرو تنها «ختراک» و «خفناور» منفی بوده‌اند. در این بخش «خبهمن»، «خگستر»، «خزاما»، «خاور» «خمهر»، «خپارس»با صف خرید مواجه بوده و «ختراک» صف فروش دارد. در بخش شرکت‌های چندرشته‌ای تنها «وامید» مثبت بوده و معاملات متعادل است.
در گروه بانکی بار دیگر تمام نمادها افزایش محسوسی را در ارزش سهام خود تجربه کرده‌اند. در این گروه «وسینا»، «وپاسار» و «وتجارت»، با صف خرید ملموس‌تری نسبت به سایر نمادها هستند. سه نماد «ونوین»، «وبملت» و «وپاسار» در این گروه بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته‌اند. در گروه سرمایه‌گذاری 10 نماد رشد کرده‌اند. در این گروه صف فروش «واتی» برچیده شده و «وساپا»، «وبیمه»، «وتوصا»، «وصنا»، «وملت»، «وخارزم» و «وصنعت» صف خرید را تجربه می‌کنند. در بخش محصولات نفتی فقط «شپاس» منفی بوده و «شنفت» و «ونفت» باز هم صف خرید را پیش روی خود می‌بیند. همچنین در گروه دارویی تنها شش نماد با افت قیمت به کار خود پایان دادند. در نماد «دکیمی» کماکان صف فروش وجود دارد و صف خرید به چشم نمی‌خورد. در معاملات بخش غذایی نیز جو مثبتی دیده می‌شود و فقط دو نماد افت کرده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر