بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۱۰۳۲۷۱
شرکت فرابورس پیگیری های لازم را برای بازگشایی نمادهای متوقف انجام می دهد و سهامداران بانک اریا نیز برای دریافت سرمایه ی خود به مراجع قضایی مراجعه کنند.
هامونی در خصوص نمادهای متوقف در تابلوی فرابورس گفت:فرابورس پیگیری های لازم را در خصوص بازگشایی هر چه سریعتر نمادهای متوقف شده  انجام می دهد .فرابورس و سازمان بورس هر انچه که در توان دارندبرای بازگشایی نماد ها انجام میدهند. 
وی ادامه داد:بازگشایی نمادها بحث کلی است و از عهده فرابورس خارج است تنها نمادهای فرا بورس نشدند بلکه  نماد های بورسی هم هستند. 
مدیر عامل فرابورس افزود:برخی صنایع ازجمله 3 پلایشگاه بورس و سه پالایشگاه فرابورس ازجمله پالایشگاه های نفت شیراز،نفت تهران و لاوان در فرابورس متوقف شدند. 
وی افزود:یکی از بحث های مهم و اساسی در صنعت پالایشگاه ها این است که قبل از خصوصی سازی استقلال مالی و ملی  پالایشگاه ها صورت نگرفته است  و فرابورس پیگیر این موضوع است و قول های مساعدی هم برای حل این مشکل از مسئولین دریافت کردیم . 
هامونی تصریح کرد:عمده مشکلات پالایشگاه ها همین است که این هم از عهده ی فرابورس خارج است 
وپیگیری های هفتگی برای بازگشایی نمادها به تابلو صورت می گیرد . 
وی ادامه داد:شرکت های پالایشگاه محصول خود را به صورت امانی به شرکت ملی پالایش پخش و ان نیز به کسانی دیگر می فروشدو بیانیه ی به شرکت پالایشگاهی درخصوص جنسی که 6 ماه پیش به صورت امانی خریده بودند صادر می کند . 
وی افزود:محصول پالایشگاه ها به صورت امانی خارج می شوندو قیمت ان مشخص نیست و به این دلیل برخی شرکت ها تعدیل سنواتی می خورد.زیرا جنسی که سال گذشته خرید کرده امسال با قیمت متفاوتی فروخته شده و  این قیمت در بودجه و صورت مالی لحاظ نشده است و شرکت ها مجبورند که صورت مالی پارسال  را تغییر و تعدیل سنواتی کنند همانطور که در خصوص پالایشگاه نفت تهران اتفاق افتاد. 
مدیرعامل فرابورس ادامه داد:برخی نمادهای  بانکی  متوقف شده در دست بررسی است ازجمله بانک اینده که ثبت شده و در حال  اخذ مجوز فعالیت است و هر چه سریعتر به بازار برمی گردد سایر بانک ها از جمله بانک تات به محض اخذ مجوز از بانک مرکزی نماد قابل گشایش خواهد بود.  به گزارش باشگاه خبرنگاران ، هامونی تصریح کرد: بازار سازی بانک ارین مانند شرکت صدرا انجام خواهیم داد،بانک ایران زمین هم مشکل خاصی نداردو بحث افزایش سرمایه است که بیش از دو الی سه هفته طول می کشد.در مورد بانک اریا نیز بحث قضایی ان دنبال می شود و از عهده بورس و فرابورس خارج است و سهامداران این شرکت برای دریافت سرمایه ی خود باید به مراجعه قضایی مراجعه کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر