بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر : ۱۰۳۵۱۷

علی جنتی گفت: از این لحظه مسوولیت سنگینی بر دوشم حس می کنم.

جنتی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، در گفت‌وگوی با ایسنا، ادامه داد: نیاز است با اهالی فرهنگ و هنر گفت‌وگوهای بیشتری داشته باشیم و قول میدهم این روند گفت وگوها از اولین روزهای فعالیتم آغاز شود و تا حصول شرایط مطلوب ادامه داشته باشد.

جنتی پیش از اینکه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، درباره نحوه به‌کارگیری مدیران در معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرده بود: اصولا رویکرد من در مقابل تمام بخش‌ها و معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که ارزیابی کلی از توانایی‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف داشته باشم، اگر مدیران معاونت‌ها از توانایی مدیریتی برخوردار نبودند یا نتوانستند خود را با سیاست‌های دولت جدید تطبیق دهند، قطعا افراد دیگری جایگزین آنها خواهند شد اما در غیر این صورت از مدیران قبلی برای پست‌های معاونت استفاده خواهم کرد.

وزیر ارشاد همچنن تاکید داشت بر اینکه در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، تلاش خواهد کرد در اولین فرصت، مشکلات موجود را درباره فعالیت خانه سینما بررسی و شرایط قانونی را برای بازگشایی آن فراهم کند.

علی جنتی قرار است، روز شنبه 26 مرداد ماه به ساختمان وزارت ارشاد در بهارستان برود.

علی جنتی، فرزند آیت‌الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان) در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمده است.

پس از گذراندن دوران متوسطه و دبیرستان در مدرسه علمیه منتظریه (حقانی)، تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد و به مدت ۱۰ سال در زمینه ادبیات عرب، منطق، ‌فلسفه، اقتصاد اسلامی و فقه و اصول نزد استادان حوزه دانش‌ اندوخت. جنتی پس از پایان سطح، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات شبیری زنجانی، یوسف صانعی و آذری قمی ‌گذراند.

وزیر ارشاد در سال ۱۳۵۴ پس از یک دوره مبارزه و درگیری با ساواک، با مشورت شهید بهشتی و آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی عازم سوریه و لبنان شد و مدتی در این دو کشور اقامت کرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسؤولیت‌هایی چون مدیریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز اهواز، نمایندگی قوه ‌قضاییه در شورای سرپرستی صداوسیمای جمهوری‌ اسلامی ایران، استانداری خوزستان، عضویت در ستاد قرارگاه خاتم‌الانبیا و ریاست دفتر جانشین فرماندهی کل قوا، استانداری خراسان، معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، سفارت ایران در کویت و معاونت سیاسی وزارت کشور را تجربه کرد.

او که در مقطعی به عنوان مدیر شبکه اول سیما فعالیت کرده است، مسؤولیت‌های دیگری را نیز تجربه کرده که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از: قائم‌مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مشاور وزیر امور خارجه و رییس کمیته فرهنگی – اجتماعی شورای‌عالی امنیت ملی، معاون سیاسی وزارت کشور و پژوهشگر سیاست خارجی در مرکز تحقیقات استراتژیک.

به گزارش ایسنا، ناصر میناچی، عباس دوزدوزانی، عبدالمجید معادی‌خواه، سیدمحمد خاتمی، علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، سید عطاءالله مهاجرانی، احمد مسجد جامعی ، محمدحسین صفار هرندی و سید محمد حسینی به عنوان وزیر تاکنون در راس وزارتخانه ارشاد در سال‌های پس از انقلاب مشغول به کار بوده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر