بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
مدیر مالی شرکت صنعتی آما عنوان کرد:

تعدیل نرخ های فروش با تداوم ثبات نرخ ارز

طی ماه اخیر شاهد شکل گیری ثبات نسبی در بازار ارز و عدم رشد با اهمیت قیمت دلار بوده ایم. از این رو در صورت برقراری این شرایط طی سال جاری شرکت اقدام به ارایه تعدیل قیمت های فروش محصولات تولیدی خود در پی کاهش بهای تمام شده آن خواهد کرد.
کد خبر : ۱۰۳۵۸۱
مرحله اول برنامه افزایش سرمایه 108 درصدی شرکت صنعتی آما از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و نیز سود انباشته در حال اجرایی شدن است و در مرحله انتشار حق تقدم خرید سهام به سر می برد.

مدیر مالی شرکت صنعتی آما با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این برنامه که مرحله اول آن شامل رشد 75 درصدی سرمایه شرکت است، به منظور اجرای پروژه های خط تولید محصول مفتول های جوشکاری و نیز احداث ساختمان تولید محصولات طی سال جاری به اجرا درخواهد آمد.

علی باقری در ارتباط با پروژه های مذکور اظهار داشت: تولید آزمایشی مفتول های جوشکاری در آینده ای نزدیک آغاز می شود و این خط تولیدی از ابتدای مهر ماه جاری به طور رسمی راه اندازی خواهد شد. همچنین در صورت موفقیت شرکت در تأمین نقدینگی لازم جهت خرید قطعات اولیه مورد نیاز تولید که به طور عمده از منابع خارجی فراهم می شوند، خط تولید کالای مذکور با تمام توان تولید شروع به کار خواهد کرد، به گونه ای که ظرفیت تولید "فاما" حدود 30 تا 35 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در ارتباط با پروژه دوم در دست اجرای شرکت نیز گفت: طرح دیگر در دست پیگیری شامل تبدیل انبار کارخانه به ساختمان تولید و نیز احداث انبار جدید برای ذخیره سازی قطعات اولیه مورد نیاز و کالاهای تولید شده است که مراحل اجرای این پروژه نیز طی مهر ماه جاری به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول در خصوص تأمین لوازم مورد نیاز تولید تصریح کرد: حدود 90 درصد از این قطعات از کشورهای خارجی فراهم می شود که حدود 75 درصد آن به تأمین خارجی مفتول اختصاص دارد. این در حالی است که شرکت درصدد تأمین این قطعه از تولیدکنندگان داخلی است. اما تأمین کننده این قبیل قطعات همچون ذوب آهن اصفهان در این خصوص با "فاما" همکاری نمی کنند. البته این شرکت در حال رایزنی با شرکت های داخلی تولیدکننده مفتول جهت خرید این قطعه از آنها می باشد که امیدواریم نتایج مطلوبی از این مذاکرات کسب کنیم.

مدیر مالی شرکت صنعتی آما در ارزیابی عملکرد سه ماهه اول سال مالی منتهی به اسفند ماه 92 نیز اظهار داشت: مقدار تولید و فروش محصولات شرکت به دلیل رکود در بازار فروش محصولات ناشی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور طی دوره مذکور از بودجه برآوردی عقب بوده، حال آنکه این روند نامطلوب با فروش محصولات با قیمت های مناسب جبران شده و در نهایت موجب پوشش 24 درصدی سود برآوردی "فاما" طی دوره عملکرد مذکور گردیده است.

باقری افزود: طی ماه اخیر شاهد شکل گیری ثبات نسبی در بازار ارز و عدم رشد با اهمیت قیمت دلار بوده ایم. از این رو در صورت برقراری این شرایط طی سال جاری شرکت اقدام به ارایه تعدیل قیمت های فروش محصولات تولیدی خود در پی کاهش بهای تمام شده آن خواهد کرد. چرا بهای تمام شده کالاهای تولیدی "فاما" بسیار تأثیرپذیر از نوسانات قیمت ارز است.

وی در خاتمه پیرامون چشم انداز آینده صنعت ساخت محصولات فلزی اظهار داشت: با توجه به تغییر ترکیب دولت و روی کارآمدن وزرای جدید و نیز با عنایت به اظهارات رییس جمهور جدید مبنی بر حل مسائل موجود در بازار ارز و نیز نحوه ارز تخصیصی به مصرف کنندگان، انتظار می رود وضعیت اقتصادی کشور بیش از پیش بهبود یابد که در صورت تحقق این امر سودآوری بسیاری از شرکت های فعال روند رو به رشدی را در پیش خواهد گرفت، به گونه ای که آثار مثبت آن در گزارش های عملکرد نیمه اول سال مالی جاری نمایان خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر