بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت نیز شش میلیون و پانصد هزار سهم "وغدیر" را فروخت و شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم و نیز دولت جمهوری اسلامی بخش یک دارایی هر کدام بیش از دو میلیون سهم بانک تجارت را به فروش رساندند.
کد خبر : ۱۰۳۶۸۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 800 واحد رشد از 59 هزار و 610 واحد به رقم 60 هزار و 410 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 160 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به هشت هزار و 870 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 30 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات عمده و انتقالی اختصاص داشت.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با 26.5 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 408 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "رمپنا" و "فملی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "رمپنا" و "فملی" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است. در نماد "وبملت" نیز فروشندگان حقیقی بر خریداران آن پیشی گرفتند.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از شش میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خریداری کرد و نزدیک به یک میلیون سهم "وصنعت" به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه رفت.

در نماد "وبملت" نیز صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت خریدار بیش از 38 میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان سه میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری رنا را فروخت و شرکت سایپا 15 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا را واگذار کرد.

در نماد "خبهمن"، شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر عرضه کننده دو میلیون سهم آن و شرکت های سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری توسعه نور دنا هر کدام فروشنده پنج میلیون سهم آن بودند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری تدبیر دو میلیون و پانصد هزار سهم "پردیس" و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران چهار میلیون سهم "ختراک" را به فروش رساند.

طی معاملات روز گذشته بیش از هشت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 144 میلیون سهم نزول یابد.

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بیش از 25 میلیون سهم بانک پاسارگاد را عرضه کرد و شرکت سرمایه گذاری سمند چهار میلیون سهم بانک پارسیان و بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری رنا را از تملک خود خارج کرد.

در این میان شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت نیز شش میلیون و پانصد هزار سهم "وغدیر" را فروخت و شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم و نیز دولت جمهوری اسلامی بخش یک دارایی هر کدام بیش از دو میلیون سهم بانک تجارت را به فروش رساندند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت مدیریت سرمایه گذاری آینده نگر دانا فروشنده نزدیک به دو میلیون سهم شرکت همکاران سیستم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر