بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
در گفتگو با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بررسی شد:

نگاهی به وضعیت سودآوری "واتی"

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند که این روزها با هجوم فروشندگان رو به رو است در زمره سهامی است که طی ماه های اخیر از رشد بسیار مناسبی برخوردار بوده است به گونه ای که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 200 درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده است.
کد خبر : ۱۰۳۷۲۸
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند که این روزها با هجوم فروشندگان رو به رو است در زمره سهامی است که طی ماه های اخیر از رشد بسیار مناسبی برخوردار بوده است به گونه ای که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 200 درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده است.

براساس گزارش بورس نیوز، بخش اعظمی از روند حرکتی "واتی" به موجب پتانسیل های موجود در سهام "شیران" که مالکیت 33 درصد از آن در اختیار سرمایه گذاری آتیه دماوند می باشد بود و اکنون نیز یکی از عمده ترین دلایل روند نزولی سهم عدم انجام معامله مربوط به فروش بلوک بخشی از سهام شرکت صنایع شیمیایی ایران می باشد.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: اساس برنامه عرضه بلوک "شیران" به دلیل الزامات بانک مرکزی و قوانین و مقررات موجود بود که با وجود توافقات صورت گرفته به دلایل گوناگون که به خریدار این بلوک مربوط بود، معامله مذکور تحقق نیافت. در نتیجه برنامه واگذاری بلوک مذکور در آینده با ایجاد شرایط مناسب انجام خواهد شد.

بهمنش پیرامون وضعیت فعلی "واتی" نیز گفت: به طور کلی برنامه های پیش روی "واتی" در سه جنبه واگذاری زیرمجموعه ها، وصول مطالبات و پیگیری پرونده های حقوقی شرکت در حال پیشرفت است که تحقق هر کدام از این موضوعات اثرات مثبتی بر عملکرد این شرکت خواهد داشت.

وی در خصوص واگذاری های پیش روی سرمایه گذاری آتیه دماوند اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند دارای زیرمجموعه هایی است که از ارزش جایگزینی بالایی برخوردارند. به عنوان مثال شرکت ریسندگی خاور و نخ خمین در زمره زیرمجموعه هایی است که در برنامه فروش قرار دارند و در صورت عدم فروش آنها به طور قطع به سمت تجدید ارزیابی آنها پیش خواهیم رفت.

همچنین شرکت های کاغذ پارس و کاغذ کارون نیز مراحل نهایی فروش خود را سپری می کنند و با واگذاری آنها حدود 60 تا 70 میلیارد تومان درآمد به شرکت وارد خواهد آمد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سالانه حدود 30 میلیارد تومان نقدینگی به زیرمجموعه های مطرح شده تزریق می شود که با خروج از آنها می توان شاهد کاهش هزینه های "واتی" به همین میزان بود.

بهمنش با اشاره به برنامه وصول مطالبات شرکت نیز بیان کرد: خوشبختانه روند وصول مطالبات شرکت روندی مناسب بوده به گونه ای که تاکنون بخشی از این مطالبات وصول شده و به نظر می رسد تا پایان سال جاری شاهد دریافت حداقل 100 میلیارد تومان از مطالبات "واتی" باشیم.

وی در خصوص پیگیری پرونده های حقوقی موجود در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند نیز گفت: پرونده شرکت لاستیک پارس اکنون در دست بررسی است که به نظر می رسد با توجه به پیگیری های صورت گرفته نتیجه نهایی به نفع "واتی" خاتمه یابد و از سوی دیگر پرونده ای در خصوص انتقال شرکت های پویش به سرمایه گذاری آتیه دماوند مطرح است که با توجه به انجام مراحل نهایی آن می توان گفت ارزش دارایی های شرکت مذکور به 200 میلیارد تومان نیز می رسد.

وی در خاتمه با مناسب خواندن وضعیت شرکت عنوان کرد: با توجه به مطالب مطرح شده و برنامه های پیش روی "واتی" می توان به آینده سودآوری این شرکت با نگاه میان مدت و بلندمدت امیدوار بود از همین رو به نظر می رسد سرمایه گذاران نیز باید با دیدی عمیق تر به پتانسیل های این شرکت نظاره کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر