بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه نیز بیش از یک میلیون سهم "وصنعت" و شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بیش از یک میلیون سهم "وبانک" را به پرتفوی بورسی خود افزود.
کد خبر : ۱۰۳۸۶۵
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی خاتمه یافت که شاخص کل با 114 واحد افزایش از 59 هزار و 938 واحد به رقم 60 هزار و 52 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات طی روز اخیر با بیش از 15 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 48 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 48 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 68 درصد حجم خرید و بیش از 70 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات دیروز نیز با نزدیک به 23 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 648 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "فملی" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در نمادهای "فملی" و "تاپیکو" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "تاپیکو" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. البته در نماد "وبملت" فروشندگان حقیقی بیش از خریداران آن بوده اند.

در این بین شرکت های سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به ترتیب بیش از دو میلیون و چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خریداری کردند.

شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه نیز بیش از یک میلیون سهم "وصنعت" و شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بیش از یک میلیون سهم "وبانک" را به پرتفوی بورسی خود افزود.

طی معاملات روز گذشته بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد به تملک بانک سامان درآمد و در نماد "وتوسم"، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خریدار یک میلیون و پانصد هزار سهم آن بود.

همچنین صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت بیش از 25 میلیون سهم بانک ملت را تحصیل کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان شرکت سرمایه گذاری تدبیر بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بوعلی را فروخت و نزدیک به یک میلیون سهم بیمه ملت توسط شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عرضه شد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین فروشنده دو میلیون سهم "حفاری" بود و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت هفت میلیون سهم "ونفت" و نیز نزدیک به یک میلیون سهم "حفاری" را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن خریدار یک میلیون سهم شرکت ایران خودرو بود و در مقابل آن شرکت سرمایه گذاری سمند شش میلیون سهم "خودرو" را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر