بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
در نماد "وبوعلی" شرکت های سرمایه گذاری آیت ایثار، آتیه سازان دی و بانک دی به ترتیب فروشنده بیش از سه میلیون، دو میلیون و سه میلیون سهم آن بودند.
کد خبر : ۱۰۳۹۵۱
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 484 واحد افت از 60 هزار و 52 واحد به 59 هزار و 568 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات طی روز اخیر با بیش از 18 درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 665 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 665 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 64 درصد حجم خرید و بیش از 68 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات دیروز نیز با نزدیک به 27 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 472 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "فملی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "فملی" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خریداران حقوقی بیش از فروشندگان آن بوده اند. در نماد "وبملت" نیز حقیقی های خریدار پیشتاز فروشندگان آن بودند.

در این میان نزدیک به دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید رفت و بانک تجارت بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را خرید.

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز بیش از سه میلیون سهم شرکت ایران خودرو را به تملک خود درآورد.

در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت و صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت به ترتیب بیش از پنج میلیون و چهار میلیون سهم آن را به سبد سرمایه گذاری های خود افزودند.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شش میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب از تملک شرکت سرمایه گذاری مسکن خارج شد و صندوق بازنشستگی کشوری بخش یک دارایی بیش از 14 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وبوعلی" شرکت های سرمایه گذاری آیت ایثار، آتیه سازان دی و بانک دی به ترتیب فروشنده بیش از سه میلیون، دو میلیون و سه میلیون سهم آن بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر