بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر : ۱۰۴۱۲۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکا درباره سایت پارچین فضا سازی است و به شدت تکذیب می شود، گفت: ملزم نیستیم که خارج از ان پی تی به هر درخواستی پاسخ دهیم و یا به هر شکلی از بازدید و بازرسی پاسخ مثبت دهیم.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در خصوص ادعای اخیر برخی موسسات آمریکایی مبنی بر اینکه" ایران بخش عظیمی از سایت هسته ای پارچین را که آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار بازدید از آن است، آسفالت کرده است"، اظهار داشت: با استقرار دولت یازدهم و تصدی وزارت امور خارجه توسط آقای ظریف، فضای جدیدی در عرصه بین‌المللی ایجاد شده است که ایران و نهادهای بین المللی از این تحولات در جهت آغاز مذاکرات استقبال کردند.

وی افزود: روحانی که با پرونده هسته ای کاملا آشناست و خودش متولی این موضوع بوده و همچنین ظریف هم که آشنایی خوبی با نهادهای بین‌المللی دارد نیز از آغاز دور جدید مذاکرات استقبال کرده‌اند، از این رو فضای جدیدی به وجود آمده است. این فضای جدید موجب شد تا در گفت‌وگویی که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه داشت، برای ادامه مذاکرات اعلام آمادگی کند اما همان گونه‌که مقام معظم رهبری در گذشته اشاره فرموده‌اند، آمریکایی‌ها نمی خواهند پرونده هسته ای ایران از طریق مذاکره به نتیجه برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در آستانه هر مذاکره می بینیم‌که آمریکایی ها با استفاده از پایگاه‌های خبری صهیونیست‌ها اخبار غیر موثق و نادرست منتشر می‌کنند تا فضای مذاکرات را به سوی بن بست هدایت کنند و علیه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 فضا سازی کنند. اقدام اخیر آمریکایی‌ها و تبلیغات آنها علیه سایت پارچین نیز در همین راستاست چرا که آنها نمی‌خواهند پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از طریق مذاکره به نتیجه برسد.

نقوی حسینی ادامه داد: بحث های مربوط به پارچین در‌گذشته نیز مطرح شده بود و جمهوری اسلامی ایران با اسناد و مدارک متقن اثبات کرده که در آنجا هیچ اقدام خلاف مقررات ان پی تی صورت نگرفته است اما آمریکایی‌ها با این‌گونه فضاسازی‌ها نمی‌خواهند اجازه بدهند که مذاکرات آتی که امیدهای زیادی نسبت به آن وجود دارد، به نتیجه برسد.

وی با اشاره به این ادعا‌که گفته می شود ایران با آسفالت بخش هایی از سایت پارچین به دنبال سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های هسته‌ای خود است، تصریح‌کرد: جمهوری اسلامی هیچ فعالیت پنهان از دید آژانس در حوزه هسته ای ندارد و کلیه فعالیت‌های هسته ای ما به آژانس گزارش شده و آنها در جریان هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خارج از "ان پی تی" و مقررات آژانس هیچ اقدامی انجام نداده و نیازی ندارد‌ که فعالیتی انجام دهد تا بر کاری سرپوش بگذارد چرا که هیچ اقدام خلاف مقرراتی انجام نشده است بنابراین اقدام اخیر آمریکا درباره سایت پارچین فضا سازی است و به شدت تکذیب می‌شود.

نقوی حسینی در خصوص تلاش غربی‌ها و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از سایت هسته‌ای پارچین، گفت: بازدیدها از مراکز هسته‌ای تابع مقررات ان پی تی است و ما در چارچوب ان پی تی آمادگی داریم تا آژانس بین المللی از هر مرکز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در خواست کند، بازدید داشته باشد اما باید درخواست‌ها در چارچوب ان پی تی باشد.

وی تاکید کرد: ما ملزم نیستیم که خارج از ان پی تی به هر درخواستی پاسخ دهیم و یا به هر شکلی از بازدید و بازرسی پاسخ مثبت دهیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر