بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
بانک دی عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بوعلی بود و در نماد "خبهمن" شرکت های سرمایه گذاری اعتضاد غدیر و سرمایه گذاری توسعه نور دنا به ترتیب یک میلیون و بیش از چهار میلیون سهم آن را به فروش رساندند.
کد خبر : ۱۰۴۱۵۰
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 286 واحد کاهش از 59 هزار و 568 واحد به 59 هزار و 281 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با نزدیک به یک درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 645 میلیارد ریال دست یافت که نزدیک به 98 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 645 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 64 درصد حجم خرید و بیش از 69 درصد فروش سهام را حقیقی ها خود اختصاص دادند.

حجم معاملات نیز طی روز چهارشنبه با بیش از هشت درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 511 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "واتی" عنوان پربیننده ترین نماد را از آن خود کردند، به گونه ای که در دو نماد "تاپیکو" و "واتی" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "وبملت" فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان یک میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی به پرتفوی بورسی شرکت پلی اکریل ایران رفت. شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خریدار یک میلیون و پانصد هزار سهم "وبشهر" بود.

همچنین شرکت گروه مالی ملت و صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت هر کدام بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزودند.

این در حالی است که عده از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی پنج میلیون سهم شرکت زامیاد را فروخت. همچنین بانک پارسیان و صندوق بازنشستگی کشوری بخش یک دارایی هر کدام بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را عرضه کردند.

شرکت سرمایه گذاری سمند بیش از دو میلیون سهم "خودرو" و شرکت سرمایه گذاری مسکن دو میلیون سهم "ثغرب" را به فروش رساند.

طی معاملات روز چهارشنبه بانک دی عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بوعلی بود و در نماد "خبهمن" شرکت های سرمایه گذاری اعتضاد غدیر و سرمایه گذاری توسعه نور دنا به ترتیب یک میلیون و بیش از چهار میلیون سهم آن را به فروش رساندند.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از پنج میلیون سهم شرکت عمران و توسعه فارس از پرتفوی بورسی شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد خارج شد و به تملک شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان درآمد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر