بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
در نماد "وبشهر" نیز شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود و شرکت گروه مالی ملت بیش از 10 میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۱۰۴۲۴۷
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی خاتمه یافت که شاخص کل با 271 واحد افزایش از 59 هزار و 281 واحد به 59 هزار و 552 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز اخیر با نزدیک به 21 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 989 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 94 درصد آن مربوط به معاملات خرد بوده و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشته است. همچنین از یک هزار و 989 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 64 درصد حجم خرید و بیش از 65 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات دیروز نیز با نزدیک به سه درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 496 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "فملی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز اخیر بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "فملی" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "وبملت" نیز تعداد فروشندگان حقیقی بر خریداران آن برتری داشته است.

در این بین یک میلیون سهم شرکت سخت آژند به تملک شرکت گروه سرمایه گذاری ایرانیان پارس درآمد.

در نماد "وبشهر" نیز شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود و شرکت گروه مالی ملت بیش از 10 میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید پنج میلیون سهم "وسپه" را فروخت و شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن عرضه کننده دو میلیون سهم "ثمسکن" بود.

شرکت سرمایه گذاری سایپا دو میلیون سهم شرکت زامیاد و بانک پارسیان دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از یک میلیون سهم "ذوب" را واگذار کرد و شرکت سرمایه گذاری مسکن فروشنده یک میلیون سهم "ثغرب" بود.

طی معاملات روز گذشته 18 میلیون سهم شرکت سیمان داراب از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 13 میلیون سهم و حق تقدم نزول یابد.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از 17 میلیون سهم بانک انصار از پرتفوی بورسی مؤسسه صندوق سرمایه گذاری کارکنان حکمت خارج شد و به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر