بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
شرکت سرمایه گذاری سایپا نزدیک به یک میلیون سهم شرکت لیزینگ رایان سایپا را خریداری کرد و در مقابل آن سه میلیون سهم شرکت زامیاد را به فروش رساند.
کد خبر : ۱۰۴۳۳۱
معاملات تالار شیشه ای طی روز اخیر در حالی پایان یافت که شاخص کل با یک هزار و 611 واحد صعود از 59 هزار و 552 واحد به 61 هزار و 163 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز گذشته با بیش از 55 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 96 میلیارد ریال دست یافت که 99.7 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 96 میلیارد ریال ارزش معاملات دیروز بیش از 65 درصد حجم خرید و بیش از 69 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 33 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 663 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "واتی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه در نمادهای "وبملت" و "تاپیکو" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی رفت و در نماد "فولای" شرکت سرمایه گذاری غدیر خریدار دو میلیون سهم آن بود.

شرکت گروه مالی ملت نیز نزدیک به 9 میلیون سهم بانک ملت را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار و بانک دی به ترتیب بیش از سه میلیون و یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بوعلی را از پرتفوی بورسی خود خارج کردند و بیش از سه میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات عرضه شد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین دو میلیون و پانصد هزار سهم "بترانس" و بیش از سه میلیون سهم "ولصنم" را به فروش رساند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری سایپا نزدیک به یک میلیون سهم شرکت لیزینگ رایان سایپا را خریداری کرد و در مقابل آن سه میلیون سهم شرکت زامیاد را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از 20 میلیون سهم بانک انصار از تملک مؤسسه صندوق سرمایه گذاری کارکنان حکمت خارج شد و به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر