بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر : ۱۰۴۴۱۶
دیروز بازار سرمایه با افت 8/0 درصدی به فاز استراحت رفت و صنایع برتر نیز با این کاهش همراه شدند.
گروه شیمیایی که روزهای منفی را پشت سر گذاشته بود در معاملات دیروز به روند خود ادامه داد. در این گروه اکثر نمادها منفی بودند که «شپدیس» و «شمواد» بیشترین کاهش قیمت را داشتند. اغلب خرید و فروش‌های انجام شده در نمادهای این گروه بین افراد حقیقی بود و حقوقی‌ها تنها در برخی نمادها نظیر «شاراک» و «شپدیس» حضور فعالی داشتند. گروه فرآورده‌های نفتی که روز یکشنبه با بازگشایی «شبندر» صعود بی‌سابقه‌ای داشتند و از منظر ارزش بازار، گروه فلزات اساسی را پشت سر گذاشته بودند در معاملات دیروز با افت شاخص مواجه شدند. «شبهرن» بیشترین افزایش قیمت در این گروه را به خود اختصاص داد و پالایش نفت بندرعباس در حالی که رشد قیمت 85 درصدی را در اولین روز بازگشایی تجربه کرده بود، دیروز با کاهش  76/2 درصدی به عنوان منفی‌ترین نماد شناخته شد. 
گروه فلزات اساسی نیز روند منفی خود را طی روزهای اخیر ادامه داد. در این گروه «فایرا» با بیشترین افزایش قیمت و ایجاد صف خرید روز خود را به پایان رساند. «فباهنر» نیز بار دیگر در قعر جدول تغییر قیمت‌ها قرار گرفت. 
گروه بانکی که در هفته‌های اخیر در کشمکش حق عضویت صندوق سپرده‌ها هستند به روند منفی خود ادامه دادند. در حالی که اکثر نمادهای بانکی روزي منفی را سپری کردند، «وپست» با اخبار مربوط به نزديك بودن افزايش سرمايه با صف خرید همراه شد و بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد. همچنین، در معاملات روز یکشنبه 9/20 میلیون سهم بانک انصار توسط صندوق سرمایه‌گذاری کارکنان حکمت به سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد فروخته شد. گروه کانه‌های فلزی روند روزهای اخیر خود را با ثبت افت 4/0 درصدی شاخص ادامه داد؛ در این گروه نسبت به سایر گروه‌ها حضور حقوقی‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. «کبافق» منفی‌ترین نماد گروه کانه‌های فلزی شناخته شد. همچنین، در معاملات روز یکشنبه فروش 9/3 میلیون سهم از نماد «کگل» توسط سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات قابل توجه بود.  شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی روند منفی خود را دیروز با کاهش 1/1 درصدی  ادامه دادند. در این گروه که همه نمادها منفی بودند «وبانک» بیشترین کاهش قیمت را داشت. همچنین، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید که در گزارش شش‌ماهه، 67 درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش داده بود، کمترین افت قیمت را تجربه کرد. در گروه سیمانی‌ها نیز بیشتر نمادها منفی بوده و روند نزولی خود طی روزهای اخیر را ادامه دادند.بیشترین کاهش قیمت را سیمان خاش به خود اختصاص داد.
خودرویی‌ها که روند مثبتی را طی می‌کردند روز قبل با افت شاخص روبه‌رو شدند. شفاف‌سازی «خپارس» در خصوص عدم تغيير EPS و همچنین سخنان نعمت‌زاده در خصوص عدم انحصاری بودن قیمت خودرو در پاسخ به شورای رقابت مهم‌ترین اخبار این گروه بودند. همچنین، فروش 3 میلیون سهم زامیاد توسط سرمایه‌گذاری سایپا در معاملات روز یکشنبه قابل توجه است. گروه سرمایه‌گذاری‌ها نیز که هفته را با روند صعودی آغاز کرده دیروز شاهد معاملات پرحجمي در نمادهاي «وصنعت»، «وتوصا» و «وصنا» بود. با اين حال در این گروه سرمایه‌گذاری سایپا و سرمایه‌گذاری نیرو بیشترین کاهش قیمت را داشتند. به علاوه، روز یکشنبه حدود يك میلیون سهم سرمایه‌گذاری بوعلی توسط بانک دی فروخته شد.
نكته: به دليل عدم الزام ارائه پيش‌بيني سود شركت‌هاي واقع در صنعت سرمايه‌گذاري، صنعت مذكور در گزارش P/E لحاظ نمي‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر