بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "واتی" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نمادهای "وبملت" و "تاپیکو" خریداران حقوقی بیش از فروشندگان آن بوده است.
کد خبر : ۱۰۴۴۲۷

معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 488 واحد افت از 61 هزار و 163 واحد به 60 هزار و 675 واحد رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از هشت درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 823 میلیارد ریال دست یافت که 98 درصد آن به معاملات بلوکی و مابقی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 823 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 64 درصد حجم خرید و بیش از 72 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با نزدیک به 13 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 575 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "تاپیکو" و "واتی" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نمادهای "وبملت" و "تاپیکو" خریداران حقوقی بیش از فروشندگان آن بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خریداری کرد و بیش از یک میلیون سهم شرکت تولیدی کاشی تکسرام به تملک شرکت افق آتیه ساوالان درآمد.

شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از یک میلیون سهم "وصندوق" و شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه سه میلیون و پانصد هزار سهم "رمپنا" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

طی معاملات روز گذشته بیش از یک میلیون سهم بانک کارآفرین به پرتفوی بورسی بیمه کارآفرین رفت تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 422 میلیون سهم صعود کند.

بانک تجارت نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را تحصیل کرد و شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از پنج میلیون سهم بانک ملت بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت های سینا فرآیند نیرو و نیز سرمایه گذاری صبا تأمین به ترتیب چهار میلیون و دو میلیون سهم شرکت ایران ترانسفو را به فروش رساندند.

در نماد "وبوعلی" نیز شرکت سرمایه گذاری آیت ایثار و بانک دی به ترتیب عرضه کننده بیش از چهار میلیون و یک میلیون سهم آن بودند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از یک میلیون سهم شرکت فرآوری مواد معدنی ایران را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر