بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر : ۱۰۴۴۵۶
حجم معاملات خرید، فروش و اجاره در تابستان امسال نسبت به بهار با کاهش چشمگیری همراه بود به گونه‌ای که معاملات مرداد نسبت به تیرماه بیش از 30 هزار مورد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کاهش 30 هزار موردی قراردادهای خرید و فروش مردادماه نسبت به تیرماه بیانگر رکود و کاهش معاملات مسکن است.

از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بیش از 771 هزار و 610 قرارداد در بخش مسکن منعقد شد که سهم استان تهران به میزان 266هزار مورد رسید. قراردادهای مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 9 هزار موردی همراه بوده است.

در حالی که همواره گفته می‌شود تابستان فصل جابه‌جایی است و انتظار می‌رفت تابستان امسال نیز با افزایش تعداد معاملات مسکن همراه باشد اما در آمار اعلام شده هنوز اردیبهشت و خرداد رکوردار معاملات مسکن هستند.

معاملات مسکن پنج ماهه امسال افزایش تعداد معاملات مسکن در بهار و کاهش این معاملات در تابستان را نشان می‌دهد به گونه‌ای که به ترتیب اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و فروردین بیشترین تا کمترین حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص دادند.

قراردادهای معامله شده مرداد امسال هم بیش از 146 هزار مورد است که در این میان سهم استان تهران در این قراردادها به حدود 37 هزار مورد است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر