بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز بیش از سه میلیون سهم شرکت لوله و ماشین سازی ایران را واگذار کرد و بیش از سه میلیون سهم "وبوعلی" توسط بانک دی عرضه شد.
کد خبر : ۱۰۴۵۱۷
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 673 واحد نزول از 60 هزار و 675 واحد به 60 هزار و دو واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 264 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به 10 هزار و 285 میلیارد ریال دست یافت که 37.5 درصد آن به معاملات خرد، 62 درصد آن به معاملات عمده و انتقالی و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از 10 هزار و 285 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 22 درصد حجم خرید و بیش از 27 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 288 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 236 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "وبملت" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خریداران حقوقی بیش از فروشندگان آن بوده است.

در این میان شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از سه میلیون سهم "وصندوق" و بیش از یک میلیون سهم "کچینی" را خریداری کرد.

همچنین دو میلیون سهم بانک کارآفرین به تملک بیمه کارآفرین درآمد و شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را به پرتفوی بورسی خود افزود.

شرکت سرمایه گذاری سایپا بیش از دو میلیون سهم شرکت سایپا را تحصیل کرد و در نماد "خاهن"، شرکت نورد آریان فولاد خریدار بیش از چهار میلیون سهم آن بود.

طی معاملات روز گذشته بیش از هشت میلیون سهم بانک ملت به سبد بورسی شرکت گروه مالی ملت رفت تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 804 میلیون سهم صعود کند.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت های سینا فرآیند نیرو و سرمایه گذاری صبا تأمین به ترتیب بیش از پنج میلیون و شش میلیون سهم شرکت ایران ترانسفو را به فروش رساندند.

شرکت سرمایه گذاری ایرانیان یک میلیون سهم "تکمبا" و شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین سه میلیون سهم "دانا" را از تملک خود خارج کرد.

صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز بیش از سه میلیون سهم شرکت لوله و ماشین سازی ایران را واگذار کرد و بیش از سه میلیون سهم "وبوعلی" توسط بانک دی عرضه شد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی یک میلیون و پانصد هزار سهم "وبشهر" را خرید و در مقابل آن پنج میلیون سهم "بترانس" را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر