بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
رییس حسابداری مالی شرکت کاشی پارس عنوان کرد:

پوشش مناسب سود با تأمین به موقع مواد

از جمله برنامه های در نظر گرفته شده از سوی سهامدار جدید که اثر مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت را در پی داشته می توان به بازاریابی های انجام شده توسط شرکت مذکور به منظور رشد مقدار فروش محصولات و افزایش متقاضی برای تولیدات "کپارس" اشاره کرد، چراکه طی سال های گذشته روند فروش محصولات وضعیت چندان مناسبی نداشت.
کد خبر : ۱۰۴۵۳۰
سهامدار عمده شرکت کاشی پارس طی مرداد ماه سال جاری، سهام "کپارس" را به شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا واگذار کرد که این امر به دلیل برخورداری سهامدار عمده جدید از اطلاعات و آگاهی کافی بر وضعیت تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، نتایج و آثار مثبتی را بر وضعیت سودآوری "کپارس" با خود به همراه داشت.

رییس حسابداری مالی شرکت کاشی پارس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده از سوی سهامدار جدید که اثر مثبتی بر وضعیت سودآوری شرکت را در پی داشته می توان به بازاریابی های انجام شده توسط شرکت مذکور به منظور رشد مقدار فروش محصولات و افزایش متقاضی برای تولیدات "کپارس" اشاره کرد، چراکه طی سال های گذشته روند فروش محصولات وضعیت چندان مناسبی نداشت.

عباس ایمانی در ارزیابی عملکرد سه ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال جاری ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون از موجودی مواد اولیه در فرآیند تولید محصولات استفاده شده که این امر منجر به ایجاد فاصله قیمتی میان نرخ خرید مواد مصرفی مورد نیاز و بهای فروش تولیدات و به تبع آن منتفع شدن "کپارس" از این محل شده، به گونه ای که این شرکت طی دوره عملکرد مذکور موفق به پوشش 38 درصدی سود برآوردی خود شده است.

وی افزود: این در حالی است که تداوم این روند طی نیمه دوم سال مالی جاری به دلیل خرید مواد اولیه مصرفی با قیمت های روز بازار چندان محتمل نخواهد بود. زیرا توجه به این امر حائز اهمیت است که رشد بهای تمام شده محصولات تولیدی و نیز رکود وضعیت ساخت و ساز طی شش ماه دوم سال در نهایت در عملکرد "کپارس" طی دوره های آتی تأثیرگذار خواهد بود. البته این شرکت برنامه هایی جهت جلوگیری از بروز نوساناتی در وضعیت سودآوری شرکت نظر دارد، بطوریکه می توان گفت "کپارس" از توانایی پوشش بودجه برآوردی خود طی سال جاری برخوردار است.

این مقام مسئول در ارتباط با برنامه های شرکت جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی تصریح کرد: همانطور که قبلاً نیز عنوان شد درصدد راه اندازی خط دیجیتال تولید محصولات به منظور افزایش کیفیت آنها هستیم که این طرح در حال حاضر نیز در مراحل پایانی به سر می برد. از این رو امیدواریم طرح مذکور طی دو ماه آینده به بهره برداری رسد.

رییس حسابداری مالی شرکت کاشی پارس در ارتباط با واردات مواد مصرفی نیز اظهار داشت: تاکنون بخش عمده ای از مواد مصرفی مورد نیاز جهت تولید محصولات برخلاف سال گذشته از منابع داخلی فراهم شده است.

ایمانی در خصوص صادرات محصولات تولیدی نیز گفت: طی دوره سه ماهه اول امسال، 35 درصد از برنامه فروش محصولات به فروش خارجی اختصاص داشت. علاوه بر این صادرات محصولات تولیدی از طریق واسطه هایی به کشورهای عراق و آسیای میانه انجام می پذیرد. حال آنکه برنامه هایی برای صادرات محصولات به صورت مستقیم، به کشورهای خارجی نیز در نظر داریم. همچنین درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات در پاره ای از موارد با نرخ ارز مبادله ای و در برخی اوقات با ارز آزاد تسعیر و به صورت ریالی به حساب شرکت واریز می شود.

ایمانی در خاتمه پیرامون چشم انداز صنعت کاشی و سرامیک بیان کرد: عملکرد شرکت های فعال در این حوزه تا اندازه زیادی به برنامه ها و راهکارهایی که از سوی مدیران این شرکت ها جهت تداوم فعالیت و رشد سودآوری آنها در نظر گرفته می شود، بستگی دارد. از جمله این برنامه ها می توان به حرکت به سوی تولید محصولات با حاشیه سود بیشتر، کنترل هزینه های تحمیلی بر آنها و در نهایت بازاریابی محصولاتی تولیدی اشاره کرد. از این رو در صورت موفقیت مدیران شرکت های تولیدکننده در بکارگیری برنامه هایی جهت دستیابی به این امر، می توان به روند صعودی سودآوری و حتی تداوم این روند امید داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر