بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر : ۱۰۴۶۹۲
کلانتری وزیر اسبق کشاورزی در بازدید صبح امروز آخوندی وزیر راه از پروژه آزادراه تهران-شمال خواستار خروج بنیاد از این پروژه شد و گفت:وقتش شده وزارت راه بنیاد را طلاق بدهد.صادقیان نماینده بنیاد هم گفت:۸۰۰ میلیارد ما را بدهید کنار می رویم.

 
به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه مدیرعامل شرکت‌ ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و کلانتری وزیر اسبق کشاورزی از قطعه یک آزادراه تهران- شمال بازدید کرد. 
عباس آخوندی در روند بازدید از پروژه آزادراه تهران-شمال، در جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت آزادراه تهران-شمال و پیمانکار چینی این پروژه روند اجرایی مراحل فاز یک پروژه را بررسی کرد.

 
کلانتری وزیر اسبق کشاورزی هم که در این بازدید و جلسه حضور داشت، با اشاره به اینکه سال 83 آقای خاتمی دستور بررسی روند اجرایی آزادراه تهران- شمال را داده بود گفت: در آن جلسه که وزیر وقت راه‌ و ترابری نیز حضور داشت. آقای فروزنده از بنیاد با تاکید بر اینکه پروژه مذکور باید تعیین تکلیف شود، وگرنه تا 30 سال آینده ادامه خواهد یافت گفته بود، می‌دانم بنیاد مستضعفان توان تکمیل این پروژه را ندارد بنابراین از وزارت راه می‌خواهیم که ما با تفاهم کرده تا از این پروژه بیرون برویم.

 
کلانتری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و شخص آخوندی نباید وارد این چرخه معیوب شود گفت: باید تفاهم کنید تا بنیاد مستضعفان این پروژه را واگذار کند و وزارت راه آن را به اتمام برساند. وی ادامه داد: اگر اینگونه نشود آزادراه تهران- شمال مثل یک اثر باستانی می‌شود که تا 50 سال آینده تمام نمی‌شود.

 
وزیر اسبق کشاورزی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید تکلیف خود را با بنیاد نهایی کند تصریح کرد: این قوم و خویشی هرچه زودتر باید تمام شود و وزارت راه بنیاد مستضعفان را طلاق دهد. 

 
صادقیان نماینده تام‌الاختیار بنیاد مستضعفان نیز در پاسخ به اظهارات کلانتری گفت: اصلا بحث قوم و خویشی در میان نیست. اگر وزارت راه و شهرسازی مانند دوران آقای نیکزاد منابع مالی مورد نیاز را به پروژه تزریق کند قطعات 1،2 و 3 آزادراه در کمترین زمان ممکن ساخته شده و به بهره‌برداری می‌رسد. وی در واکنش به اظهارات کلانتری گفت: ما حاضریم اگر وزارت راه مهریه 800 میلیارد تومانی را بدهد از این پروژه خارج شویم.

 
وی با تاکید بر اینکه از وزارت راه نفقه هم نمی‌خواهیم گفت: تاکنون بیش از 800 میلیارد تومان از منابع مالی بنیاد صرف آزادراه تهران-شمال شده است. اگر وزارت راه تمایلی به ادامه مشارکت ندارد این مبلغ را به ما پرداخت کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر