بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر : ۱۰۴۷۷۲
رند پال سناتور آمریکایی گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا علاقه مند به «حفظ آبرو» درباره سوریه است.

روزنامه واشنگتن تایمز چاپ آمریکا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سناتور رَند پال روز جمعه گفت وقتی نوبت به تصمیم گیری مورد انتظار رئیس جمهور اوباما درباره تایید حملات نظامی به رهبری آمریکا بر ضد نظام بشّار اسد رئیس جمهور سوریه می رسد به نظر می رسد اوباما علاقه مند به «حفظ آبرو» است.

پال که نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 خواهد بود گفت اوباما (دموکرات) با اعلام این مطلب در سال 2012 که استفاده از سلاح های شیمیایی «خط قرمزی» برای آمریکا است خود را در تنگنا قرار داده است.

این نماینده جمهوری خواه کنتاکی در برنامه ای در شبکه فاکس نیوز گفت: «به نظر من این برای حفظ آبرو است چون او قول داده است، در نتیجه وی تلاش خواهد کرد به قول خود عمل کند. به همین دلیل است که باید برای کشیدن خطوط قرمز خیلی دقت کرد، چون وی اکنون احساس می کند در برابر همکارانش در آمریکا و همچنین در برابر همکاران بین المللی اش ضعیف به نظر می رسد.

فکر نمی کنم این دلیلی کافی برای آغاز جنگ باشد».

اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی در سال 2012 گفته بود: «خط قرمز برای ما موقعی است که ببینیم سلاحهای شیمیایی جا به جا یا به کار گرفته می شوند.

این مسئله محاسبات مرا تغییر خواهد داد.

پال روز جمعه همچنین گفت بر اساس قانون اساسی، اوباما باید تایید کنگره را برای اقدام نظامی به دست آورد.

وی گفت: «هم رئیس جمهور و هم معاون وی زمانی پیش از آنکه به قدرت برسند این مسئله را درک می کردند. باراک اوباما گفت هیچ رئیس جمهوری نباید به طور یکجانبه بدون مجوز کنگره وارد جنگ شود. من هنوز به این مسئله اعتقاد دارم».
اشتراک گذاری :
ارسال نظر