بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
سه نماد "وبملت"، "شبندر" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز مذکور بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات را حقیقی ها رقم زده اند، حال آنکه در نماد "شبندر" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.
کد خبر : ۱۰۴۹۶۹
معالات تالار شیشه طی روز یکشنبه در حالی پایان یافت که شاخص کل با 496 واحد صعود از 58 هزار و 561 واحد به 59 هزار و 57 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از 15 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 828 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن مربوط به معاملات خرد بوده است. همچنین از یک هزار و 828 میلیارد ریال ارزش معاملات روز یکشنبه بیش از 75 درصد حجم خرید و بیش از 70 درصد فروش سهام به حقیقی ها اختصاص داشت.

حجم معاملات روز یکشنبه نیز با بیش از 57 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 354 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "شبندر" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز مذکور بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات را حقیقی ها رقم زده اند، حال آنکه در نماد "شبندر" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان بیمه ملت 700 هزار سهم شرکت تراکتورسازی ایران را خریداری کرد و 500 هزار سهم "رمپنا" به تملک شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه درآمد.

شرکت سرمایه گذاری سایپا نیز 800 هزار سهم شرکت سایپا را به پرتفوی بورسی خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت شایان پارسیان بیش از یک میلیون سهم بانک گردشگری را به فروش رساند و بیش از یک میلیون سهم "وسکاب" توسط صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز عرضه شد.

در نماد "شمواد" نیز شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر فروشنده یک میلیون سهم آن بود.

شرکت سرمایه گذاری ای. اف. جی. اچ کیش بیش از یک میلیون سهم بیمه آسیا را واگذار کرد و در نماد "بترانس"، شرکت های سینا فرآیند نیرو و سرمایه گذاری صبا تأمین به ترتیب عرضه کننده یک میلیون و بیش از دو میلیون سهم آن بودند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت گروه مالی ملت پنج میلیون سهم شرکت پالایش نفت بندرعباس را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر