بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
سه نماد "وبملت"، "شبندر" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه خریداران حقیقی بیش از فروشندگان آن بوده است.
کد خبر : ۱۰۵۳۴۷
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 655 واحد افت از 58 هزار و 146 واحد به 57 هزار و 491 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 10 درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به 585 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن مربوط به معاملات خرد بوده است. همچنین از 585 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 40 درصد حجم خرید و نزدیک به 79 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 14 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 161 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "شبندر" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه خریداران حقیقی بیش از فروشندگان آن بوده است.

در این میان شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و نیز سرمایه گذاری مهر به ترتیب دو میلیون و بیش از سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خریداری کردند.

شرکت خدمات بازرگانی و صنعتی آینده گستر برهان نیز یک میلیون سهم شرکت صنایع آذرآب را تحصیل کرد و بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به پرتفوی بورسی بانک تجارت رفت.

همچنین شرکت سرمایه گذاری ملی ایران نیز خریدار یک میلیون سهم بانک تجارت بود و شرکت گروه مالی ملت 10 میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین دو میلیون سهم "تاپیکو" و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت یک میلیون سهم "ونفت" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان نزدیک به 10 میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران را فروخت و بانک پارسیان بیش از 300 هزار سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه را واگذار کرد.

شرکت فدک دانش محور کارآفرین بیش از سه میلیون سهم "قثابت" را به تملک خود درآورد و در مقابل آن شرکت داده پردازان جهان گستر تالش سه میلیون و پانصد هزار سهم "قثابت" را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، نزدیک به 10 میلیون سهم بانک انصار از پرتفوی بورسی مؤسسه صندوق سرمایه گذاری کارکنان حکمت خارج شد و به تملک شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد درآمد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر