بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
مدیر شبکه یک سیما گفت: صداوسیما با مشکلات مالی روبروست، اما رقم آن بسیار کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر : ۱۰۵۴۹۰

به گزارش فارس، مراسم رونمایی سایت شبکه یک سیما و همچنین اعلام برنامه‌های این شبکه در نیمه دوم سال جاری بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۱۸ شهریورماه) با حضور مهدی فرجی مدیر شبکه یک، ابوالقاسم ناصری مدیر گروه مستند، سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک، معصومه آشتیانی‌زاد مدیر گروه اجتماعی شبکه یک، سمیرا رستمی مدیر روابط عمومی شبکه یک و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد؛ بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم از سایت جدید شبکه یک سیما رونمایی شد و در کنار آن توضیحاتی راجع به سایت جدید این شبکه ارائه شد.

در ادامه فرجی در سخنانی راجع به برنامه‌های شبکه یک سیما در نیمه دوم سال جاری گفت: در حال حاضر هر شب سریال نوشداری از شبکه یک سیما پخش می‌شود، بعد از این سریال، ماتادور ساخته فرهاد نجفی هر شب به روی آنتن خواهد رفت، در ادامه نیز مجموعه بچه‌های نسبتا بد به کارگردانی سیروس مقدم را خواهیم داشت، همچنین سریال جوجه‌های پاییزی بعد از آن پخش می‌شود و امیدوارم بتوانیم سریال گذر از رنج‌ها به کارگردانی فریدون حسن‌پور را برای پخش در نیمه دوم بهمن ماه آماده کنیم.

وی ادامه داد: سریال کلاه پهلوی در حال حاضر به عنوان سریال الف ویژه جمعه شب‌ها از شبکه یک پخش می‌شود و جایگزین آن سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی را خواهیم داشت که اولین قسمت آن روز ۲۷ دی ماه پخش خواهد شد. فرجی ادامه داد: برای پخش تله فیلم‌ها نیز برنامه ریزی انجام دادیم و از این به بعد جمعه‌ها بعد از ظهر مخاطبان شاهد پخش فیلم‌های تلویزیونی ایرانی خواهند بود؛ ضمن اینکه برای مناسبت‌هایی نظیر دهه فجر، محرم، شب یلدا، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر، ۱۲ بهمن، هفته دفاع مقدس و ... نیز تله فیلم‌های ویژه تولید خواهیم کرد.

مدیر شبکه یک سیما با بیان اینکه برنامه مناظره ادامه پیدا می‌کند، توضیح داد: در هفته دفاع مقدس برنامه نورالدین پسر ایران در شش قسمت پخش می‌شود و سنگر تدارکات نیز مستند ۵ قسمتی است که برای پخش در نظر گرفته‌ایم. ضمن اینکه مستند آخرین روز‌های زمستان با محوریت زندگی شهید حسن باقری در هفته دفاع مقدس تکرار خواهد شد. وی افزود: مستند شهید خرازی در دو قسمت، دلیران نخلستان، امروز هنوز تموم نشده با موضوع جوانان و این شب‌ها از جمله برنامه‌های دیگری است که شبکه یک آن‌ها را در جدول پخش خود قرارداده است، برنامه این شب‌ها در حال حاضر هفته‌ای یک روز پخش می‌شود، ولی در محرم و صفر هر شب پخش خواهد شد.

همچنین ابوالقاسم ناصری مدیر گروه مستند شبکه یک نیز در این نشست از پخش مستند ۴ قسمتی روبان قرمز با موضوع ایدز و تبعات آن، آوای زندگی با موضوع حیات وحش ایران، دست آفریده‌ها با موضوع معرفی هنر‌های دستی، پرلا با موضوع شکار پرندگان، جای پا با موضوع بی توجهی به مناطق حفاظت شده محیط زیست و خط قرمز با موضوع اعتیاد در نیمه دوم امسال خبرداد. وی همچنین عنوان داشت: ما حدود ۴۱ درصد مستند حیات وحش داشته ایم و ۱۸ درصد مستند‌های اجتماعی داریم بقیه نیز موضوعات مختلف دیگری است. کار مستند زمان بر است و در زمان کوتاه نمی‌توان کار‌های پرتعداد انجام داد، ولی ما در چندسال اخیر کار‌های خوبی تولید کرده ایم.

کاظمی مدیر فیلم‌های تلویزیونی این شبکه نیز با بیان اینکه ساخت و تولید ۳۵ تله فیلم در دستور دارد گفت: تله فیلم‌های متعددی برای پخش در مناسبت‌های محرم، شب یلدا، ۱۳ آبان، روز دانشجو، ۱۲ بهمن و نوروز ۹۳ تدارک دیده است. معصومه آشتیانی زاد مدیر گروه اجتماعی شبکه یک نیز با تاکید بر رویکرد این گروه برای پخش برنامه‌های خانواده محور و اجتماعی گفت: برنامه امروز هنوز تموم نشده از جمله برنامه‌های جدیدی است که با هدف تحکیم بنیان خانواده‌ها و بررسی معضلات دختران و پسران جوان تهیه و پخش شده است.

همچنین در این مراسم آشتیانی زاد نیز در توضیحاتی درباره عملکرد گروه خانواده شبکه یک تصریح کرد: انگیزه زندگی، کار و امید از جمله عواملی است که ما در تولید و برنامه‌هایمان به آن توجه داریم و رویکرد افزایش مهارت‌های زندگی نیز با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان خانم‌های خانه‌دار هستند در دستور کار ما قرار دارد. سیاح نیز در سخنانی کوتاه عنوان داشت که سعی کرده‌ایم برنامه مناظره را پربیننده کنیم. بخشی از این نشست به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت.

فرجی در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد شبکه یک در صورت وقوع جنگ بین آمریکا و سوریه توضیح داد شبکه نسبت به تحولات سوریه بی‌تفاوت نیست و ما آمادگی‌های لازم برای ورود به بحث سوریه را داریم همانطور که پیش از این نیز در بخش بیداری اسلامی ورود پیدا کردیم و آثار قابل توجهی را ارائه دادیم. وی همچنین درباره طولانی شدن زمان تصویربرداری سریال کلاه‌پهلوی نیز گفت: بخش‌هایی از سریال مانده که متعلق به آخر کار است و در حقیقت چیزی به آن اضافه نشده و تغییری هم در داستان آن ارائه نشده است.

مدیرشبکه یک درباره ساخت ادامه سریال میلیاردر و همچنین سریال نان خامه‌ای گفت: هر دوی این سریال‌ها برای تولید به مشارکت نیاز دارند که اگر منابع آن‌ها را تأمین کنیم قطعا تولید سریال‌ها انجام خواهد شد. همچنین سیاح در مورد سوالی درباره برنامه مناظره توضیح داد: بیش از ۳۰ میلیون نفر در کشور ما با این موضوع درگیر هستند این برنامه اتاق فکر دارد و موضوعات هفته‌های آینده در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد موضوعاتی نظیر مسکن مهر، دریاچه ارومیه، سن ازدواج، تعیین شهرداری، زاینده رود و ... از جمله مواردی است که در دستور کار برنامه مناظره قرار دارد. این برنامه در قسمت اول ۱۷۰ هزار پیامک داشت و امیدواریم که به همین شیوه جلو برود.

همچنین فرجی در پاسخ به سؤالی راجع به پخش سری جدید پارک ملت در سال جاری گفت: پخش پارک ملت امسال منتفی است هنوز آقای شهیدی‌فر به لحاظ ساختار به جمع‌بندی نرسیده و ما هم فعلا آن را از جدول تولید خود کنار گذاشته‌ایم. در پایان این نشست فرجی در پاسخ به پرسشی با این مضمون که اعلام تلویزیون با بدهی ۵۰۰ میلیاردی مواجه است گفت: همانطور که همه می‌دانید صدا و سیما در موضوع بودجه با مشکلاتی مواجه است، اما رقم ۵۰۰ میلیارد واقعی نیست و خیلی کمتر است که البته مسئول ما باید به آن پاسخ بدهد نه من.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر