بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۸
کد خبر : ۱۰۵۵۰۶
 نایب رییس انجمن فولاد از مذاکره با دولت برای آزادسازی کامل صادرات فولاد طی ۶ ماهه دوم امسال خبر داد و بر لزوم واگذاری هفت طرح فولادی به بخش خصوصی با قیمت‌گذاری دقیق تاکید کرد.
حمیدرضا طاهری‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: کارخانه‌های تولید فولاد با کمبود مواد اولیه و کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند و تنها حدود 60 درصد ظرفیت این کارخانه‌ها فعال است که بیشترین افت تولید مربوط به کارخانه‌های نوردی است. وی ادامه داد: هرچند در بخش ذوب طی ماه‌های ابتدایی سال با رشد روبه‌رو بوده‌ایم، ولی در مجموع، تولید فولاد کاهش یافته است.
 طاهری‌زاده، توقف اجرای طرح‌های عمرانی را عاملی برای کاهش تقاضای خرید فولاد عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی صادرات فولاد با مشکل روبه‌رو است و فقط برای سه ماهه اول امسال مجوز صادرات 40 هزار تن فولاد صادر شد که رقم ناچیزی از کل تولید کشور است. وی افزود: منتظریم تا ستاد تنظیم بازار فولاد فکری برای صادرات فولاد در 6 ماهه دوم سال کند و به طور کلی، صادرات محصولات فولادی آزاد شود. طاهری‌زاده با بیان اینکه در این مورد در حال مذاکره با دولت جدید هستیم، افزود: از دولت می‌خواهیم تا زمانی که طرح‌های عمرانی راه‌اندازی نشده است، صادرات فولاد کاملا آزاد باشد تا هزینه‌های پرداخت شده بابت کشف بازارهای جدید هدر نرود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر