بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
سه نماد "شبندر"، "وبملت" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در دو نماد "شبندر" و "تایپکو" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خریداران حقوقی بیش از فروشندگان آن بوده است.
کد خبر : ۱۰۵۵۲۲
معاملات تالار شیشه ای طی روز اخیر در حالی سپری شد که شاخص کل با 163 واحد نزول از 57 هزار و 198 واحد به 57 هزار و 35 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز گذشته با نزدیک به دو درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 135 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 135 میلیارد ریال ارزش معاملات دیروز بیش از 61 درصد حجم خرید و بیش از 74 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات روز گذشته نیز با بیش از 16 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 267 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "شبندر"، "وبملت" و "تاپیکو" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در دو نماد "شبندر" و "تایپکو" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خریداران حقوقی بیش از فروشندگان آن بوده است. در نماد "وبملت" نیز فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین بیش از چهار میلیون سهم "تاپیکو" را خرید و بانک رفاه کارگران بیش از یک میلیون سهم شرکت پالایش نفت اصفهان را تحصیل کرد.

در نماد "وبملت" نیز، شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از 10 میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت نظم آوران شایسته 400 هزار سهم بیمه پاسارگاد را به فروش رساند و 200 هزار سهم شرکت کنترل خوردگی تکین کو از سبد سرمایه گذاری های شرکت هامون کیش خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیش از یک میلیون سهم شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی را به پرتفوی بورسی خود افزود و در مقابل آن بیش از یک میلیون سهم شرکت ملی صنایع مس ایران را عرضه کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از 26 میلیون سهم بانک انصار از تملک مؤسسه صندوق سرمایه گذاری کارکنان حکمت خارج شد و به سبد سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد افزوده شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر