بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : ۱۰۵۵۶۸
این روزها بازار اخبار در گوشی و زمزمه در مورد تغییر معاونت‌ها و مسئولان در وزارت راه و شهرسازی داغ است و در این میان از پست جدید محسن هاشمی که از شهرداری تهران بازماند در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر می‌رسد.

به گزارش فارس عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم معارفه خود اعلام کرد که برای تعیین معاونت‌های خود در سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، ابتدا برنامه‌های مسئولان فعلی را دریافت کرده و در صورت لزوم اقدام به تغییر در معاونت‌ها خواهد داشت.

در این راستا امروز و پس از تغییر رئیس دفتر وزیر راه و شهرسازی، محسن پورسید آقایی به جای عبدالعلی صاحب‌محمدی، صندلی مدیرعاملی راه‌آهن را تصاحب کرد و معاون آخوندی شد.

البته شنیده‌ها حاکی از تغییر و تحول‌های دیگری در حوزه مسئولان حمل و نقل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی نیز هست.

بر این اساس ظاهراً قرار است امیر ناصر اخوان، به جای محمود رسولی‌نژاد، سمت مدیرعاملی شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌‌های کشور را بر عهده گیرد؛ اخوان پیش از این در بخش هوافضا فعالیت کرده است.

همچنین ظاهراً قرار است جمشید قنبری به جای حمیدرضا پهلوانی، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری را بر عهده گیرد.

قنبری نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون عمران دوره پنجم، نایب رئیس کمیسیون عمران دوره چهارم مجلس شورای اسلامی و مشاور کمیسیون عمران مجالس هشتم و نهم، بوده است.

وی دارای مدرک تحصیلی مهندسی الکترونیک هواپیمایی و فوق لیسانس مدیریت هوانوردی بوده و هم‌اکنون‌ دانشجوی دکتری اقتصاد حمل و نقل هوایی است.

قنبری پیش از این مشاور عالی سابق وزرای راه و ترابری و نفت، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت هلیکوپتری ایران به مدت 10 سال و رئیس هیئت مدیره ‌شرکت حمل و هوایی نفت به مدت چهار سال بود. ضمن آنکه از مدیران عملیاتی سابق سازمان هواپیمایی کشوری نیز بوده است.

به گزارش فارس ظاهراً قرار است فرهاد پرورش هم صندلی مدیرعاملی ایران‌ایر را به کشاورزیان تحویل دهد. پرورش احتمالاً نماینده ایران در ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی کشوری) خواهد شد.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که میز مدیرعاملی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از احمد صادقی گرفته شده و به محسن هاشمی رفسنجانی سپرده شود؛ محسن هاشمی پیش از این کاندیدای شهردار تهران بود که در رقابت با قالیباف باز ماند.

 همچنین این روز‌ها سید محمد پژمان رفت‌و‌آمد‌هایی به وزارت راه و شهرسازی دارد؛ پژمان پس از روی کارآمدن شورای شهر سوم به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد و آن زمان از استانداری خراسان رضوی خداحافظی کرد.

همچنین جایگزینی محمدسعید ایزدی به جای کیان‌پور در شرکت عمران و بهسازی شهری قطعی شده است و در روزهای آینده مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تغییر می‌کند.

‌ایزدی پیش از این مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی وامور ترویجی‌ در شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران- وزارت مسکن و شهرسازی (1386)، مدیر کل دفتر مطالعات و طراحی در سازمان عمران و بهسازی شهری‌ وزارت مسکن و شهرسازی (٨١ – ١٣٧6)، کارشناس ارشد معماری ‌مهندسان مشاور نقش جهان پارس( ٧6 – ١٣٧5) و کارشناس ارشد معماری در شرکت توسعه و خانه سازی ایران (٧5 – ١٣6٩) بوده است.

‌به هر حال این روز‌ها اخبار درگوشی و بعضا ضد و نقیضی درباره تغییر مسئولان در حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به گوش می‌رسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر