بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
کد خبر : ۱۰۵۶۷۳
وزیر راه و شهرسازی ضمن تسلیت به بازماندگان سانحه برخورد دو دستگاه اتوبوس در جاده قم از تشکیل کمیته بررسی سوانح سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و همکاری با پلیس راه برای کشف علت حادثه خبر داد.

به گزارش مهر، عباس آخوندی با تسلیت این ضایعه دردناک به ملت ایران و بخصوص به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در سانحه برخورد دو دستگاه اتوبوس در جاده قم از دست داده‌اند، اعلام کرد: با اطلاع از این سانحه دستور پیگیری داده شده است و علت این سانحه به منظور جلوگیری از تکرار وقایعی از این دست به طور دقیق بررسی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کمیته بررسی سوانح سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به همراه پیلس راهور با حضور در محل سانحه موضوع را پیگیری کرده است و پس از گزارش نهایی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: به منظور ایمنی تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری وزارت راه وشهرسازی تمهیدات لازم را در خصوص کنترل وسایل نقلیه و سلامت مسافران به کار می گیرد.

آخوندی در دستوری به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خواستار پیگیری ایمنی اتوبوس‌های اسکانیا از سازمان استاندارد شده است.

طبق رأی کمیسیون ماده 12، شرکت همسفر چابکسواران (شرکت تعاونی اتوبوسی که موجب بروز حادثه شد) تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارد.

دوشنبه شب اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، در کیلومتر 30 اتوبان قم ـ تهران دچار ترکیدگی لاستیک شد. این خودرو پس از انحراف با عبور از گاردریل وسط اتوبان وارد لاین غربی شد و با یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد یزد در حرکت بود به شدت تصادف کرد. این تصادف شدید منجر به انفجار یکی از اتوبوس‌ها شد و همین مسئله باعث شد تعداد مجروحان و فوت شدگان بسیار زیاد باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر