بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
سه نماد "شبندر"، "وبملت" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.
کد خبر : ۱۰۵۸۱۸
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی سپری شد که شاخص کل با 974 واحد افزایش از 58 هزار و 190 واحد به 59 هزار و 164 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با پنج درصد صعود نسبت به روز قبل از ان به دو هزار و 323 میلیارد ریال دست یافت که 95 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت.

حجم معاملات نیز طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با بیش از یک درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به 565 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "وبملت" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این بین آستان قدس رضوی نزدیک به دو میلیون سهم شرکت کمباین سازی ایران را خرید و شرکت سرمایه گذاری البرز بیش از یک میلیون سهم شرکت دارویی رازک را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

در نماد "تاپیکو" نیز، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین خریدار بیش از سه میلیون سهم آن بود و بیش از یک میلیون سهم "شپنا" به پرتفوی بورسی بانک رفاه کارگران رفت.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نزدیک به یک میلیون سهم "ثباغ" و شرکت گروه مالی ملت بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این میان شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بیش از دو میلیون سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را فروخت و شرکت نوآوران مدیریت سبا، صندوق بازنشستگی کشوری بخش یک دارایی و یز بانک پارسیان به ترتیب بیش از سه میلیون، 13 میلیون و شش میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را واگذار کردند.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات یک میلیون سهم "فملی" و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت 10 میلیون سهم "ثشاهد" را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت ملی انفورماتیک بیش از پنج میلیون سهم شرکت کارت اعتباری کیش را به فروش رساند و در نماد "وتجارت"، شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم و دولت جمهوری اسلامی بخش یک دارایی هر کدام عرضه کننده یک میلیون و پانصد هزار سهم آن بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر