بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر : ۱۰۵۸۱۹
شرکت حفاری شمال درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 3 ماهه را مبلغ 876 ریال پیش بینی کرده که در دوره 3 ماهه نخست موفق به تحقق 23 درصد از این مبلغ شده است.

"حفاری" که در گزارش قبلی عایدی خالص هر سهم را مبلغ 794 ریال پیش بینی کرده بود علت تعدیل مثبت 10 درصدی در گزارش اخیر را به شرح ذیل اعلام کرده است:

الف) افزايش 25 درصدي درآمد ارائه خدمات نسبت به اطلاعات قبلي، به دليل افزايش نرخ ارز و انتقال درآمد تسعير ارز دکل هاي خشکي از ساير عملياتي به درآمد ارائه خدمات بنا بر توصيه حسابرس مي باشد. به طور کلي شرکت، درآمد ارائه خدمات ارزي خود را با نرخ هاي متفاوت قابل دسترس درنظر گرفته است. (شرکت درآمدهاي صادراتي به نرخ هاي به ازاي هر دلار 3168 و 2814 تومان و درآمدهاي حاصل از خدمات داخلي- به طور حواله اي به ازاي هر دلار 2145 و به ازاي هر يورو 2860 تومان تسعير نموده است)

ب)عمده سرفصل ساير درآمدهاي غير عملياتي، ناشي از تسعير ارز مبلغ 70 ميليون دلار علي الحساب دريافتي سال91 از کارفرما مي باشد که پيش بيني مي گردد مبلغ ياد شده تا پايان سال 92 تسويه گردد.

گفتنی است پيش بيني عملکرد سال مالي 92 در مقايسه با عملکرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب درآمد ارائه خدمات 44 درصد افزايش، بهاي تمام شده خدمات ارائه شده 57 درصد افزايش، سود عملياتي 18 درصد کاهش و سود پس از کسر ماليات 42 درصد افزايش نشان مي‌دهدو این در حالی است که هیأت مدیره در نظر دارد 60 درصد از سود خالص هر سهم را بین سهامداران سال مالی 92 را تقسیم نماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر