بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
رییس حسابداری صنعتی شرکت گرانیت بهسرام عنوان کرد:

گزارش 6ماهه نوید بخش عملکرد مناسب "کهرام"

پوشش نامناسب سود برآوردی "کهرام" طی دوره عملکرد مذکور از عوامل متعددی نشأت می گیرد. عواملی همچون تعطیلات رسمی طولانی مدت طی ماه ابتدایی سال جاری و در پی آن کاهش بازده تولید طی بازه زمانی مذکور و نیز مشخص نبودن میزان رشد نرخ فروش محصولات را می توان از جمله این دلایل برشمرد.
کد خبر : ۱۰۵۸۵۵
گزارش های سه ماهه ابتدایی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 شرکت گرانیت بهسرام از پوشش پنج درصدی سود برآوردی آن خبر داد و عملکرد نامناسب "کهرام" طی دوره مذکور این سوال را در ذهن می پروراند که آیا این شرکت از پتانسیل پوشش کامل سود برآوردی 148 ریالی خود طی سال مالی جاری برخوردار است یا نه؟

در همین ارتباط رییس حسابداری صنعتی شرکت گرانیت بهسرام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: پوشش نامناسب سود برآوردی "کهرام" طی دوره عملکرد مذکور از عوامل متعددی نشأت می گیرد. عواملی همچون تعطیلات رسمی طولانی مدت طی ماه ابتدایی سال جاری و در پی آن کاهش بازده تولید طی بازه زمانی مذکور و نیز مشخص نبودن میزان رشد نرخ فروش محصولات را می توان از جمله این دلایل برشمرد.

امیررضا درخشان پور افزود: برهمین اساس می توان گفت پوشش پنج درصدی سود برآوردی حاکی از وضعیت نامناسب تقاضا برای محصولات و نیز شرایط نامساعد بازار فروش آن نبوده، چراکه در حال حاضر محصولات تولیدی "کهرام" بدون بروز مشکلات خاصی به فروش رسیده و تقاضای مناسب برای محصولات وجود دارد. علاوه بر این، نرخ فروش محصولات نیز طی سال جاری حدود 10 تا 15 درصد رشد یافته است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سودآوری شرکت طی نیمه اول سال مالی جاری، اظهار داشت: رشد نرخ فروش در کنار وجود تقاضای مناسب برای محصولات تولیدی، در مجموع موجب آن شد تا "کهرام" از پتانسیل پوشش کامل سود برآوردی خود طی سال جاری برخوردار باشد، به گونه ای که می توان گفت همراه با بهبود وضعیت سودآوری شرکت و نیز کنترل هزینه های تحمیلی بر آن، درصد قابل قبولی از سود برآوردی طی شش ماهه اول امسال پوشش داده خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص فروش خارجی 14 درصدی شرکت بیان کرد: درصد کمی از فروش محصولات تولیدی "کهرام" به فروش خارجی اختصاص دارد که در نظر داریم این میزان را طی نیمه دوم سال جاری افزایش دهیم. اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که به دلیل بازار مناسب فروش داخلی محصولات، افزایش صادرات تنها در صورت رشد نرخ ارز و یا ثبات آن در یک محدوده قیمتی، امکان پذیر بوده و درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات با نرخ ارز آزاد در صورت های مالی شرکت تسعیر می شود.

رییس حسابداری صنعتی شرکت گرانیت بهسرام پیرامون برنامه های شرکت جهت پوشش زیان انباشته آن به میزان بیش از 9 میلیون تومان عنوان کرد: همانطور که قبلاً نیز عنوان شد برنامه افزایش سرمایه به همراه اجرای طرح توسعه ای به منظور پوشش زیان انباشته "کهرام" در نظر گرفته شده که موافقت سهامدار عمده جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه اخذ شده است. از این رو با تشکیل مجمع فوق العاده در آینده، میزان افزایش سرمایه و محل اجرای آن به طور دقیق مشخص خواهد شد. همچنین در صورت کسب نتیجه قطعی در خصوص چگونگی انجام این برنامه ها، اطلاع رسانی های لازم از سوی شرکت انجام می پذیرد.

درخشان پور در خاتمه پیرامون بدهی ارزی شش میلیون یورویی "کهرام" تصریح کرد: این شرکت در حال مذاکره با بانک مرکزی و دولت در خصوص نحوه تسویه این بدهی بوده که تاکنون نتیجه قطعی از این مذاکرات حاصل نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر