بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری بوعلی عنوان شد:

برنامه های "وبوعلی" برای واگذاری برخی دارایی ها

"وبوعلی" در نظر دارد سهم سرمایه گذاری های بورسی خود را از کل سرمایه گذاری ها از میزان فعلی 63 درصد افزایش دهد و در این بین به دنبال واگذاری بخشی از سرمایه گذاری های خارج از بورس از جمله ساختمان خیابان گاندی می باشد.
کد خبر : ۱۰۵۹۱۵
بخشی از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری بوعلی به سهام شرکت های گروه ساختمانی اختصاص دارد و این مجموعه بورسی در نظر دارد منابع سرمایه گذاری شده در این گروه را در راستای ادامه فرآیند اصلاح پرتفوی بورسی خود طی یک سال آینده به صنایع محوری مورد نظر که شامل صنایع کانی های فلزی، فلزات اساسی ، پتروشیمی، فرآورده های نفتی و پالایشگاهی است تزریق کند. بسیاری از شرکت های فعال در صنایع نامبرده از لحاظ بنیادی در وضعیت مناسبی به سر می برند و در گزارش های منتهی به آخر شهریور ماه سال جاری انتظار پوشش مناسبی از سودهای اعلام شده، می رود . چهار صنعت مذکور بیش از 60 درصد از سرمایه گذاری های بورسی این شرکت را تشکیل می دهد.

مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری بوعلی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: ارزش بازار پرتفوی بورسی "وبوعلی" با رشد بیش از 90 درصدی نسبت به سال گذشته، 76 میلیارد تومان است که بخشی از این رشد در نتیجه واگذاری دارایی های خارج از بورس و تخصیص منابع حاصله به سبد سرمایه گذاری های بورسی رخ داده است.

مهدی اسکندری در ارتباط با وضعیت پرتفوی بورسی شرکت ابراز داشت: با توجه به اینکه برخی تصمیم ها و قوانین دولت قبل، توسط دولت جدید در حال بازبینی و تغییر بوده و اقداماتی نیز جهت بهبود وضعیت تولید و صادرات شرکت در حال پیگیری است، می توان چشم انداز مناسبی را پیش روی بازار سهام متصور بود. برهمین اساس "وبوعلی" در نظر دارد سهم سرمایه گذاری های بورسی خود را از کل سرمایه گذاری ها از میزان فعلی 63 درصد افزایش دهد و در این بین به دنبال واگذاری بخشی از سرمایه گذاری های خارج از بورس از جمله ساختمان خیابان گاندی می باشد.

وی به وضعیت مناسب پرتفوی بورسی "وبوعلی" اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، با کاهش ریسک سیستماتیک بازار بورس به دلیل کاهش التهابات و تنش های سیاسی- نظامی منطقه ای و نیز چشم انداز اخذ نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای در هفته های آتی، می توان به رشد عمومی بازار امیدوار بود.

این مقام مسئول در ارتباط با وضعیت سرمایه گذاری های غیر بورسی شرکت اظهار داشت: سرمایه گذاری در شرکت های پتروشیمیران و نیز سرمایه گذاری نیروگاهی ایران" سنا" بیشترین حجم پرتفوی غیر بورسی را تشکیل می دهند که شرکت پتروشیمیران طی دو سال گذشته رشد مناسب سودآوری را تجربه کرده و انتظار آن می رود که رشد سودآوری آن طی سال جاری ادامه داشته باشد.

مدیر امور سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری بوعلی افزود: امیدواریم با تحولات رخ داده در وزارت نیرو، شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران نیز با دریافت مطالبات خود از توانیر، در سال های آتی از لحاظ عملیاتی از وضعیت مساعدی برخوردار گردد.

اسکندری در ارتباط با برنامه های شرکت جهت عرضه سهام شرکت های خارج از بورس در فرابورس تصریح کرد: سهامدار عمده شرکت پتروشیمیران، شرکت پتروشیمی اراک است که در صورت وجود برنامه هایی جهت عرضه سهام این شرکت در فرابورس، "وبوعلی" نیز همکاری های لازم را با سهامدار عمده خواهد داشت.

وی در پایان به آخرین رقم خالص ارزش روز هر سهم "وبوعلی" به مبلغ 230 تومان اشاره کرد و در ارتباط با سود حاصل از فروش سرمایه گذاری های آن عنوان کرد: طبق گزارش های عملکرد شش ماهه اول سال جاری، سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها بالغ بر 70 میلیارد ریال بوده و این شرکت در این دوره موفق به تحقق EPS 272 ریالی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر