بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت ایده گستر دور اندیش بیش از دو میلیون سهم بانک پارسیان را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۱۰۶۰۸۹
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 54 واحد نزول از 59 هزار و 401 واحد به 59 هزار و 347 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با نزدیک به 16 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 367 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 367 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 65 درصد حجم خرید و بیش از 68 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 12 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 361 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "شبندر"، "وبملت" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "شبندر" و "رمپنا" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "وبملت" نیز فروشندگان حقیقی بیش از خریداران آن بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت ایده گستر دور اندیش بیش از دو میلیون سهم بانک پارسیان را به تملک خود درآورد.

شرکت نوآوران مدیریت سبا نیز بیش از یک میلیون سهم "وصندوق" و شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان بیش از 14 میلیون سهم "توریل" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خریدار بیش از یک میلیون سهم "بکام" بود.

شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران نزدیک به یک میلیون سهم شرکت پارس مینو را تحصیل کرد و بانک رفاه کارگران نیز نزدیک به یک میلیون سهم شرکت پالایش نفت اصفهان را خریداری کرد.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری دلیران پارس بیش از پنج میلیون سهم "ولغدر" و شرکت گروه مالی ملت بیش از 9 میلیون سهم بانک ملت را به سبد بورسی خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت ذخیره شاهد 10 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را فروخت و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین دو میلیون سهم شرکت نفت ایرانول را واگذار کرد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی عرضه کننده بیش از 40 میلیون سهم "شاوان" بود و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت 10 میلیون سهم بانک صادرات ایران را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "رکیش"، شرکت سرمایه گذاری ایرانیان خریدار چهار میلیون سهم آن بود و در مقابل آن شرکت ملی انفورماتیک بیش از شش میلیون سهم "رکیش" را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر