بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
مدیر مالی شرکت کربن ایران عنوان کرد:

روند رو به رشد مقدار تولید و فروش "شکربن"

روند تولید و فروش محصولات این شرکت طی سه ماهه دوم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 نسبت به سه ماهه اول بسیار مناسب تر پیش رفته و مقدار تولید و فروش محصولات طی این دوره عملکردی با تعدیل مثبت همراه شده است.
کد خبر : ۱۰۶۱۰۰
سهام شرکت کربن ایران از جمله سهم هایی است که همراه با رشد سودآوری شرکت های هم گروه خود با اقبال فعالان بازار بورس رو به رو شده است. از این رو در صدد آن برآمدیم تا اطلاعاتی در خصوص وضعیت این شرکت تولیدکننده دوده صنعتی کسب کنیم.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت کربن ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روند تولید و فروش محصولات این شرکت طی سه ماهه دوم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 نسبت به سه ماهه اول بسیار مناسب تر پیش رفته، به گونه ای که می توان گفت مقدار تولید و فروش محصولات "شکربن" طی نیمه اول امسال از بودجه برآوردی 30هزار تنی خود پیشی گرفته و مقدار تولید و فروش محصولات طی این دوره عملکردی با تعدیل مثبت همراه شده است.

محسن عدلی با مناسب ارزیابی کردن عملکرد شرکت طی نیمه اول سال مالی جاری، در خصوص روند سودآوری آن نیز گفت: همانطور که عنوان شد تاکنون تنها مقدار تولید و فروش محصولات با تعدیل مثبت همراه شده است. از این رو با توجه به عدم بررسی دقیق سود یا زیان محقق شده طی دوره عملکرد مذکور، نمی توان به طور قطع در این خصوص صحبتی به میان آورد.

وی در ارتباط با وضعیت تقاضا برای محصولات تولیدی شرکت اظهار داشت: تولیدکنندگان لاستیک و تایر متقاضیان تولیدات این شرکت هستند که فعالان این حوزه در پی رشد نرخ ارز و بروز مشکلاتی در خصوص واردات مواد مصرفی و در نهایت افزایش هزینه واردات مواد اولیه مورد نیاز خود، در صدد تأمین این مواد از تولیدکنندگان داخلی همچون "شکربن" برآمده اند. این امر موجب رشد تقاضا برای محصولات تولیدی این شرکت و شرکت های هم گروه آن شده است. بر همین اساس می توان گفت که "شکربن" با مشکل با اهمیتی در خصوص فروش محصولات تولیدی خود رو به رو نیست و این امر به سهولت انجام می پذیرد.

این مقام مسئول در خصوص صادرات محصولات تولیدی شرکت ابراز داشت: بخش بسیار کمی از فروش محصولات تولیدی "شکربن" به فروش خارجی اختصاص دارد. علاوه بر این، صادرات محصولات تنها به منظور تأمین ارز مورد نیاز برای تأمین خارجی قطعات و لوازم مورد نیاز انجام می پذیرد. همچنین تولیدات "شکربن" به کشور ترکیه و امارات و با نرخ ارز 1200 دلار صادر می شود که صادرات محصولات به کشور ترکیه بخش بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

مدیر مالی شرکت کربن ایران در خصوص قیمت فروش محصولات نیز گفت: بهای فروش محصولات از ابتدای سال مالی جاری تاکنون با رشد با اهمیتی همراه نبوده و تولیدات "شکربن" براساس نرخ های مصوب سال گذشته به فروش رسیده اند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که رشد بهای فروش محصولات تنها با موافقت انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می پذیرد.

عدلی در ارتباط با فروش زمین کارخانه لاستیک سهند به شرکت سرمایه گذاری هامون کیش عنوان کرد: اقدامات لازم جهت انجام این معامله در حال پیگیری است و "شکربن" نیز پیگیر نتیجه اقدامات انجام شده می باشد. اما در این بین باید توجه داشت که نمی توان در خصوص این مسئله تا کسب نتیجه قطعی صحبتی به میان آورد. البته به طور قطع در صورت نهایی شدن برنامه مذکور، اطلاع رسانی های لازم از طریق سامانه کدال قابل ارایه خواهد بود.

وی در خاتمه سخنان خود در خصوص فعالان این صنعت تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به وضعیت مناسب بازار فروش محصولات تولیدی و نیز روند مناسب سودآوری شرکت هم گروه، می توان چشم انداز مناسبی را پیش روی وضعیت سودآوری این شرکت متصور کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر