بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سپه عنوان کرد:

ثبات استراتژی های "وسپه"

فعالان چهار صنعت مطرح شده از شرایط بنیادی مناسبی برخوردارند و بازدهی مناسبی را نیز طی سال گذشته نصیب سهامداران خود کرده اند. از این رو "وسپه" با نگاهی بلندمدت بر این صنایع سرمایه گذاری کرده، به گونه ای که تاکنون سود مناسبی از محل سرمایه گذاری های خود از این محل به دست آورده است.
کد خبر : ۱۰۶۱۳۲
بخش عمده ای از سود هر سهم محقق شده شرکت سرمایه گذاری سپه از ابتدای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 92 تاکنون از محل سرمایه گذاری در صنایع پیشرو بازار سهام همچون معدنی، پتروشیمی، فلزات اساسی و پالایشی عاید این شرکت شده است. چراکه حدود 75 درصد از پرتفوی بورسی آن به گروه های عنوان شده اختصاص یافته است.

مدیر امور سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری سپه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: فعالان چهار صنعت مطرح شده از شرایط بنیادی مناسبی برخوردارند و بازدهی مناسبی را نیز طی سال گذشته نصیب سهامداران خود کرده اند. از این رو "وسپه" با نگاهی بلندمدت بر این صنایع سرمایه گذاری کرده، به گونه ای که تاکنون سود مناسبی از محل سرمایه گذاری های خود از این محل به دست آورده است.

فرهاد امیرحسینی به وضعیت مناسب پرتفوی بورسی "وسپه" و عملکرد مطلوب شرکت های فعال در حوزه های عنوان شده طی دوره سه ماهه ابتدایی سال مالی جاری آنها اشاره کرد و در ارتباط با شرکت های پتروشیمی اظهار داشت: بیشترین تمرکز در این صنعت بر روی شرکت پتروشیمی پردیس است. مضاف بر آن فعالان این گروه همچون نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی اراک، خارک، زاگرس و فن آوران نیز در پرتفوی بورسی شرکت قرار گرفته اند.

وی افزود: البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که "وسپه" منابع مالی خود را با در نظر گرفتن فرصت ها و تهدیدهای موجود بر سر راه سودآوری شرکت های پتروشیمی به این صنعت تزریق کرده است. مسائلی همچون احتمال رشد قیمت خوراک شرکت های پتروشیمی یا رشد نرخ فروش اوره از جمله این موارد هستند. همچنین به نظر می رسد بهای خرید خوراک مصرفی فعالان گروه پتروشیمی حداکثر به قیمت پنج سنت افزایش یابد، بطوریکه رشد با اهمیتی در خصوص بهای خرید این ماده چندان محتمل نیست.

این مقام مسئول به ارزش بازار پرتفوی بورسی "وسپه" به مبلغ حدود 1000 میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این، درصد کمی از پرتفوی بورسی شرکت را سرمایه گذاری در صنعت غذایی با شرکت زیرمجموعه صنعتی بهشهر تشکیل می دهد.

مدیر امور سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری سپه در ارتباط با برنامه های شرکت جهت اصلاح پرتفوی بورسی بیان کرد: این شرکت سرمایه گذاری بر پتانسیل های موجود در فعالان صنایع پتروشیمی، پالایشی، معدنی و فلزات اساسی جهت رشد سودآوری همچون سال گذشته اعتقاد دارد. برهمین اساس در نظر دارد همچنان بیشترین بخش پرتفوی بورسی خود را به سرمایه گذاری در این صنایع اختصاص دهد، به گونه ای که با بررسی وضعیت سودآوری فعالان این گروه، سهام پرپتانسیل را شناسایی و سرمایه گذاری های خود را انجام می دهد.

امیر حسینی در ارتباط با وضعیت پرتفوی غیر بورسی "وسپه" ابراز داشت: درصد کمی از سرمایه گذاری های شرکت به پرتفوی غیر بورسی اختصاص یافته و بخش عمده ای از منابع مالی شرکت به پرتفوی بورسی تزریق شده است.

وی افزود: شرکت زیرمجموعه "وسپه" یعنی سرمایه گذاری مهر و نیز شرکت بهپاک بخشی از پرتفوی غیر بورسی را تشکیل می دهند. همچنین وضعیت سودآوری شرکت بهپاک طی سه سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و نیز مجوزهای لازم جهت افزایش 150 درصدی سرمایه این شرکت اخذ شده است. علاوه بر این، مکاتبات و مذاکراتی از سوی سهامدار عمده آن جهت برگشت شرکت بهپاک به بازار بورس در حال پیگیری است.

این مقام مسئول در خاتمه آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های این شرکت سرمایه گذاری را مبلغ بیش از 300 تومان اعلام کرد و گفت: به طور کلی استراتژی مدیریت "وسپه" برمبنای کسب بازدهی مناسب از سود نقدی تقسیمی شرکت های مطرح بورسی و سرمایه گذاری بر گروه های مختلف با نگاهی بلندمدت بنا نهاده شده است. همچنین سود حاصل از فروش سرمایه گذاری "وسپه" طی دوره عملکرد نیمه اول سال مالی جاری مبلغ بیش از 20 میلیارد تومان محاسبه شده و صورت های مالی عملکرد 9 ماهه امسال نیز طی روزهای آتی روی سامانه کدال قابل مشاهد خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر