بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید 500 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را تحصیل کرد و بیش از سه میلیون سهم بانک ملت به پرتفوی بورسی شرکت گروه مالی ملت رفت.
کد خبر : ۱۰۶۱۸۳
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 709 واحد رشد از 59 هزار و 347 واحد به رقم 60 هزار و 56 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز اخیر با بیش از دو درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 402 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 402 میلیارد ریال بیش از 65 درصد حجم خرید و بیش از 62 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات دیروز نیز با نزدیک به هشت درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 331 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "شبندر"، "وبملت" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین جحم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "وبملت" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید 500 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را تحصیل کرد و بیش از سه میلیون سهم بانک ملت به پرتفوی بورسی شرکت گروه مالی ملت رفت.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس نقش فروشنده را ایفا کردند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت افق آتیه ساوالان بیش از دو میلیون سهم شرکت تولیدی کاشی تکسرام را فروخت و یک میلیون سهم شرکت زامیاد توسط شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی عرضه شد.

همچنین در پی عرضه اولیه شرکت پتروشیمی جم در بازار فرابورس طی روز اخیر شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و نیز سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به ترتیب بیش از 150 میلیون و 66 میلیون سهم "جم" را عرضه کردند.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "رکیش" شرکت سرمایه گذاری ایرانیان خریدار بیش از شش میلیون سهم آن بود و در مقابل آن شرکت های خدمات انفورماتیک و ملی انفورماتیک به ترتیب سه میلیون و نزدیک به هفت میلیون سهم آن را به فروش رساندند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر