بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵
کد خبر : ۱۰۶۳۱۴
کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قصد ندارد از طریق رسانه‌ها با جان مک‌کین سناتور آمریکایی بحث کند.

به گزارش انتخاب، دمیتری پسکوف سخنگوی پوتین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «درگیر شدن در هر گونه بحثی به هیچ وجه منطقی نیست. این (اظهارات مک‌کین) دیدگاه فردی است که در کشوری دیگر زندگی می‌کند».

روز چهارشنبه، مک کین، سناتور تندروی جمهوری‌خواه، مقاله ای با عنوان «روس‌ها استحقاق بهتر از پوتین را دارند» در روزنامه اینترنتی «پراودا» روسیه منتشر کرد.

در این مقاله، این سناتور آمریکایی مدعی شد آن‌طور که بسیاری از سیاستمداران روس، وی را به تصویر می‌کشند، ضد روسیه نیست بلکه «بیش از رژیم (روسیه)، حامی روسیه» است.

پسکوف گفت پوتین هنوز این مقاله را نخوانده است ولی به‌طور حتم این کار را خواهد کرد زیرا کرملین می‌داند که این سناتور آمریکایی «از طرفداران پوتین نیست».

وی همچنین توصیه کرد سیاستمداران آمریکایی به شهروندان روسیه نگویند چه فردی را باید به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کنند.

پسکوف گفت: «روس‌ها خود می‌توانند به این پرسش پاسخ دهند که استحقاق چه فردی را به عنوان رهبر خود دارند؟ و این کار را زمانی که انتخابات برگزار می‌شود، انجام می‌دهند. فکر نمی‌کنم که دیدگاه فردی که خارج زندگی می‌کند، بتواند هیچ نقشی در اثرگذاری بر علائق روس‌ها ایفا کند».

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از مسکو، چهارشنبه هفته گذشته، روزنامه نیویورک تایمز مقاله پوتین را با عنوان «درخواستی از جانب روسیه برای احتیاط» منتشر کرد که در آن، رئیس جمهور روسیه از آمریکا ‌خواست از طریق ساز و کار سازمان ملل برای حل مسالمت‌آمیز مسئله سوریه، اقدام کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر