بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
بانک رفاه کارگران نیز بیش از دو میلیون سهم "شپنا" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از چهار میلیون سهم "مرقام" را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۱۰۶۳۹۹
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 908 واحد رشد از 60 هزار و 56 واحد به 60 هزار و 964 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با نزدیک به 50 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 107 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 92 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 107 میلیارد ریال ارزش معاملات روز چهارشنبه بیش از 55 درصد حجم خرید و بیش از 46 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با نزدیک به 42 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 471 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "شبندر"، "رمپنا" و "وبملت" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در نمادهای "شبندر" و "رمپنا" بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است. در نماد "وبملت" نیز خریداران حقیقی بیش از فروشندگان آن بوده است.

در این بین صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان مازندران را خرید و بیش از یک میلیون سهم "وصندوق" به پرتفوی بورسی شرکت نوآوران مدیریت سبا رفت.

بانک رفاه کارگران نیز بیش از دو میلیون سهم "شپنا" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از چهار میلیون سهم "مرقام" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری توسعه ساختمان هزاره سوم نزدیک به دو میلیون سهم شرکت سخت آژند را فروخت و در نماد "رکیش" شرکت های خدمات انفورماتیک و ملی انفورماتیک هر کدام عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم آن بودند.

شرکت سرمایه گذاری غدیر دو میلیون سهم شرکت گروه بهمن را واگذار کرد و شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا بیش از 25 میلیون سهم شرکت نیرو محرکه را از تملک خود خارج کرد.

همچنین بیش از 19 میلیون سهم شرکت سیمان هگمتان توسط شرکت سیمان تهران عرضه شد.

شرکت بازرگانی تدارکات کارآمد پویا ابریشم و دولت جمهوری اسلامی بخش یک دارایی به ترتیب یک میلیون سهم و دو میلیون سهم بانک تجارت را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کردند.

طی معاملات روز چهارشنبه شرکت پاکنام بیش از دو میلیون و پانصد هزار سهم "غگرجی" را خریداری کرد و در مقابل آن شرکت گروه تولیدی آریا ملل زرین بیش از دو میلیون سهم آن را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت های سرمایه گذاری توسعه اعتماد و سرمایه گذاری گنجینه شایستگان به ترتیب خریدار بیش از یک میلیون و دو میلیون سهم بانک انصار بودند و در مقابل آن مؤسسه صندوق سرمایه گذاری کارکنان حکمت بیش از 9 میلیون سهم بانک انصار را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر