بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر : ۱۰۶۴۱۸
صنعت خودروسازی ایران می تواند در دوران دولت تدبیر و امید جان تازه ای بگیرد و رضایتمندی مردم را کسب کند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان درگفت و گو با عصر ايران، با بیان این مطلب تاکید کرد: نگاهی به عملکرد مهندس یکه زارع که اخیراً ندیرعامل ایران خودرو شده است ، ین نوید را به ما می دهد که وی در سمت مدیر عامل ایران خودرو با اقتدار تمامی موارد دستورالعمل ارایه شده از سوی رییس ایدرو را تحقق ببخشد.

وی تصریح کرد: ایران خودرو باید دراین مرحله جدید که دولت امید و تدبیر نیز روی کار امده است بتواند با تعامل سازنده با سازمانها و نهادهای مسئول و نیز بهره گیری از تخصص و دانش متخصصان ایران خودرو در همه زمینه ها تلاش های خود را با هدف ارایه تصویری توانمند و موفق از ایران خودرو معطوف داردو این همان چیزیست که در توان مهندس یکه زارع است.

نعمت بخش اظهار داشت : موارد دهگانه ای که رئیس ایدرو به مدیرعامل ایران خودرو ابلاغ کرد در واقع خواسته همه کسانی است که در صنعت خودروسازی نقش دارند و از سوی دیگر بخشی از مطالبات مردم است که انتظار دارند ایران خودرو به عنوان یکی از شرکت های معتبر که درجهان نیز شناخته شده است با جدیت و توانمندی اغازگر تحولات جدیدی در همه زمینه ها باشد که بخشی از ان در دستورالعمل ایدرو نیز آمده است . 

وی در مورد تنوع محصولات و رضایت مشتری گفت : در این دستور العمل روی این دو مورد تاکید زیادی شده است و به نظر من ایران خودرو باید با اولویت قراردادن این دو موضوع تلاش های خود را متمرکز کند زیرا این شرکت توانایی های لازم را برای تنوع محصول با کیفیت دارد و درکنار آن می تواند طرح های جدیدی را برای رضایت مشتری پیاده کند. 

نعمت بخش با اشاره به دیدگاه مهندس یکه زارع در خصوص طراحی پلاتفرم مشترک بین ایران خودرو و ساپیا اظهار داشت : این دیدگاه می تواند برای کاهش هزینه ها و بهره گیری از تجارب دو شرکت در مورد پلاتفرم بسیار مفید و موثر باشد و به نظر من این ایده بسیار خوب و از هر جهت می تواند در توسعه کمی و کیفی ایران خودرو و سایپا موثر باشد.

وی در همین حال به این موضوع اشاره کرد که همکاری همه سازمانها و نهادها به خصوص بانک ها و وزارت صنعت و معدن در همراهی با اهداف و برنامه های راهبردی مدیرعامل ایران خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. 

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: تعامل سازنده با قطعه سازان باید یکی از محورهای اصلی برنامه های مدیریت جدید ایران خودرو باشد و باید راهکارهایی برای پرداخت مطالبات معوقه این شرکت ها در دستور کار باشد تا روندی مناسب از همکاری متقابل ایجاد شود که این امر می تواند در توسعه صنعت خودروسازی کشورمان تاثیرات مثبتی برجای بگذارد. 

نعمت بخش افزود: همکاری با خودروسازان اروپایی و امریکایی باید یکی از اولویت های مدیرعامل ایران خودرو باشد که امیدوارم با تدابیر دولت یازدهم برای برچیدن شدن تدریجی تحریم ها این همکاری باعث رونق هر چه بیشتر ایران خودرو شود. 

وی همچنین ضرورت گشایش ال سی ریالی مورد تاکید قرار داد و گفت در صورتی که این امر تحقق یاید بسیاری از مشکلات مربوط به پرداخت مطالبات ایران خودرو و سایر شرکت های خودروسازی به قطعه سازان سروسامان خواهد گرفت و با توجه به قول مساعدی که مهندس نعمت زاده دراین باره دادند امیدواریم این کار مهم یکی از برنامه های اصلی مدیرعامل ایران خودروباشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر