بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور بیش از یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را فروخت و شرکت سینا فرآیند نیرو یک میلیون سهم شرکت ایران ترانسفو را واگذار کرد.
کد خبر : ۱۰۶۴۸۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با یک هزار و 89 واحد صعود از 60 هزار و 964 واحد به 62 هزار و 53 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از 33 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 812 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 812 میلیارد ریال ارزش معاملات دیروز بیش از 60 درصد حجم خرید و بیش از 48 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با نزدیک به 45 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 683 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین نمادهای "شبندر"، "وبملت" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت، حال آنکه در نماد "شبندر" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از پنج میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را خرید و در نماد "شپنا"، بانک رفاه کارگران خریدار نزدیک به یک میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور بیش از یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را فروخت و شرکت سینا فرآیند نیرو یک میلیون سهم شرکت ایران ترانسفو را واگذار کرد.

در نماد "رکیش" نیز شرکت های خدمات انفورماتیک و ملی انفورماتیک هر کدام فروشنده بیش از پنج میلیون سهم آن بودند.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر دو میلیون سهم "خبهمن" و شرکت سرمایه گذاری سمند دو میلیون سهم "خودرو" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

بانک تجارت نیز فروشنده بیش از یک میلیون سهم شرکت تجارت الکتریک پارسیان بود و پنج میلیون سهم بانک صادرات ایران توسط شرکت سرمایه گذاری خوارزمی عرضه شد.

همچنین در نماد "ذوب" سازمان خصوصی سازی و شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان به ترتیب بیش از 24 میلیون و 35 میلیون سهم آن را به فروش رساندند.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت به ترتیب 10 میلیون سهم بانک صادرات ایران، بیش از چهار میلیون سهم بانک ملت و نیز 10 میلیون سهم بانک سینا را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین شش میلیون سهم "تاپیکو" را خرید و در مقابل آن یک میلیون سهم شرکت ایران ترانسفو را عرضه کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از سه میلیون سهم بانک انصار طی معامله انتقالی از پرتفوی بورسی مؤسسه صندوق سرمایه گذاری کارکنان حکمت خارج شد و به تملک شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد درآمد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر