بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
دو میلیون سهم "ثفارس" توسط شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان عرضه شد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فروشنده سه میلیون سهم بانک تجارت بود.
کد خبر : ۱۰۶۵۶۲
معاملات تالار شیشه ای طی روز اخیر در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 346 واحد افت از 62 هزار و 53 واحد به 61 هزار و 707 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز گذشته با بیش از 21 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 420 میلیارد ریال دست یافت که 96 درصد آن مربوط به معاملات خرد بوده و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 420 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 55 درصد حجم خرید و بیش از 56 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات دیروز نیز با نزدیک به 9 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 747 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین نمادهای "شبندر"، "وبملت" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "رمپنا" فروشندگان حقوقی بیش از خریداران آن بوده است.

در این میان سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس به تملک شرکت تأمین اندیش پارس درآمد و شرکت افق آتیه ساوالان نزدیک به یک میلیون سهم شرکت تولیدی کاشی تکسرام را تحصیل کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری نزدیک به سه میلیون سهم شرکت پتروشیمی جم را خرید.

در نماد "وصندوق" نیز شرکت نوآوران مدیریت سبا خریدار بیش از دو میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین دو میلیون سهم "تاپیکو" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

طی معاملات روز گذشته بیش از یک میلیون سهم شرکت پالایش نفت اصفهان به پرتفوی بورسی بانک رفاه کارگران رفت و شرکت های سرمایه گذاری مسکن و نیز سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن بیش از 194 میلیون و چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران را خریداری کردند.

شرکت کالسیمین نیز بیش از یک میلیون سهم "کروی" و شرکت گروه مالی ملت بیش از سه میلیون سهم بانک ملت را به تملک خود درآورد.

در نماد "وانصار" نیز شرکت های سرمایه گذاری توسعه اعتماد و نیز شهریار مهستان خریدار بیش از یک میلیون و سه میلیون سهم آن بودند.

همچنین مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از دو میلیون سهم "پارسان" و نیز بیش از 52 میلیون سهم "ثمسکن" را خرید.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر دو میلیون سهم بیمه دی را فروخت و در نماد "خبهمن" شرکت های سرمایه گذاری اعتضاد غدیر، سرمایه گذاری خوارزمی و نیز سرمایه گذاری توسعه نور دنا به ترتیب عرضه کننده بیش از دو میلیون، هفت میلیون و 12 میلیون سهم آن بودند.

شرکت سرمایه گذاری البرز نیز بیش از 9 میلیون سهم "دتولید" و بانک تجارت نزدیک به یک میلیون سهم "رتاپ" را واگذار کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری تدبیر سه میلیون سهم بانک کارآفرین و یک میلیون و پانصد هزار سهم بانک پارسیان را به فروش رساند.

دو میلیون سهم "ثفارس" توسط شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان عرضه شد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فروشنده سه میلیون سهم بانک تجارت بود.

شرکت سرمایه گذاری سمند بیش از دو میلیون سهم "خودرو" و یک میلیون سهم "ورنا" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "رکیش" بانک تجارت پنج میلیون سهم آن را خرید و در مقابل شرکت ملی انفورماتیک نزدیک به 9 میلیون سهم آن را عرضه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر