بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر : ۱۰۶۵۶۷


"موندویس" نوشت: اگر این سخنان اسرائیل را نخوانده اید اینجا بخوانید: زمان تمام شده و دیگر فرصتی برای مذاکرات بیشتر با ایران باقی نمانده چراکه این کشورتا 6 ماه آینده به بمبدست پیدا می کند. روحانی رئیس جمهور ایرانگرگی در لباس میشاست.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ، موندویس اضافه می کند: خیلی ساده بگوییم، اسرائیل ترسیده است.

نخست وزیر اسرائیل به تازگی گفت: سخنان فریب تان ندهد. آزمون در مورد آنچه روحانی می گوید نیست بلکه در مورد اعمال ایران است که به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد، درحالیکه روحانی مصاحبه می کند!

و سپس نتانیاهو دوباره چوپان دروغگو می شود و می گوید: دولت متمردی که به سلاح کشتار جمعی دست پیدا می کند یا آن را توسعه می دهد، مطمئنا از آن استفاده می کند.

موندویس ادامه می دهد: این همه نگرانی از کجا آمده است؟ خب:اوباما و روحانی هفته ی جاری در سازمان ملل دیدار خواهند کرد. اوباما اعلام کرده است که عزم بالقوه ای برای حل مسئله ای هسته ای ایران به صورت دیپلماتیک وجود دارد. اکنون همه در حال سخن گفتن از ابتکار روحانی هستند که دیپلماسی عمومی امریکا را هدف می گیرد.

روحانی با استفاده ازتوییتربه مخاطبان غربی دست پیدا کرده است(با این حالشخص او مطالب را نمی نویسند)مقاله روحانی در واشنگتن پستکه در آن اعلام کرد، دوران دشمنی های خونین گذشته است، در توییتر درخشید.

این یادداشت روحانی تنها دو روز پس ازگفتگوی او با ان بی سیمنتشر شد.

در زیر نگاهی به سخنانی دربرنامه آندرا میچلشبکه ی NBC که شادی پنهانی در آن وجود دارد می اندازیم:

میچل:این اتفاق بسیار، بسیار مهمی است. می توانم بگویم که در کاخ سفید و در بالاترین سطوح وزارت خارجه، تمام روز مصاحبه{روحانی} را نگاه می کردند. آنها به دنبال سیگنال های خاصی در مصاحبه بودند. چراکه روحانی روشن ساخت که می خواهد به توافقی در خصوص مسئله هسته ای برسد. اوباما رئیس جمهور آمریکا هم به "تله موند" گفت که می خواهد جدیت روحانی را بیازماید. این چیزی است که انها در سازمان ملل به دنبال آن هستند. جلسه رسمی بین دو رئیس جمهور در دستور کار نیست و در حال برنامه ریزی چنین جلسه ای هم نیستند. اما برخلاف احمدی نژاد به راحتی می توانیم بفهیمم که در هفته آینده ، زمانیکه ان دو در سازمان ملل ، همزمان و در یک محل حضور پیدا می کنند، به دنبال فرصی برای دیدار با یکدیگر خواهند بود تا شاید بتوانند گفتگویی واقعی داشته باشند. یک مقام ارشد وزارت خارجه به من گفت که آمریکا دو سال است که از کانال های پشتی و محرمانه به دنبال حل مسئله هسته ای هست و در این میان ، یکی از کلیدی ترین بازیگران محمد جواد ظریف وزیر خارجه است که برای همه در دولت اوباما شناخته شده است.

در ادامه گزارش مندویس آمده است: مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته اند که آنها دو سال است که برای حل مسئله هسته ای تلاش می کنند وزمانی بهتر از زمان فعلی نیست.

فانیشنال تایمز گزارش داد کهدولت نتانیاهو مدت زیادی است که نقش "کاسندار" را داردو با توجه به دورنمای دیدار بین روحانی و اوباما، اسرائیل می ترسد که در این میان سرش کلاه رود.

در این شرایطآیپکهم به شدت خشمگین است و خواستار تحریم بیشتر و تهدید حمله نظامی شده است.

در بیانیه آیپک آمده است: لحن خوب کافی نیست، تحریم ها باید افزایش یابد. اگر می خواهید مذاکرات با موفقیت روبرو شود، افزایش اعتبار حمله نظامی علیه برنامه هسته ای ایران حیاتی است!

سناتور لیندسی گراهام یکی از عوامل آییک به دنبال تصویب لایحه ای است که به امریکااجازه حمله به ایرانرا می دهد. او به صورت طوطی وار سخنان اسرائیلی ها در مورد فاصله ی 6 ماهه ایران تا بمب هسته ای را تکرار می کند.

وی گفته است: من در اینجا تنها هستم و فکر می کنم که این لایحه طرفدار زیادی نخواهد داشت. وقتی اکثر کشور و اکثر کنگره مخالف حمله ی محدود به سوریه هستند، تمایل آنها به حمله نظامی به ایران بسیار کمتر خواهد بود.

موندویس در پایان نوشت: چند دهه دیگر ما باید ایرانی هراسی های اسرائیل را بپذیریم. نتانیاهو در اول اکبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد، نطقی که مجددا بر روی ایران متمرکز است. افکار عمومی آمریکا بارها سخنان نادرست و غیرواقعی نتانیاهو را شنیده است.

نخست وزیر اسرائیل اکنون می گوید گرگی در لباس میش را می بیند، این بار در مقابل این سخنان باید بگوییم که لطفا دیگر لب به سخن نگشای!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر