بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
در نماد "رکیش" نیز، شرکت ملی انفورماتیک عرضه کننده دو میلیون سهم آن بود و دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری رنا از تملک شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان خارج شد.
کد خبر : ۱۰۶۷۴۲
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 105 واحد صعود از 62 هزار و 904 واحد به رقم 63 هزار و 10 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با هفت درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 127 میلیارد ریال دست یافت که 92 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت.

حجم معاملات روز اخیر نیز با بیش از 16 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 904 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین نمادهای "شبندر"، "وبملت" و "تاپیکو" پر بیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن را خرید و بیش از چهار میلیون سهم بانک ملت به تملک شرکت گروه مالی ملت درآمد.

در نماد "وپارس" نیز، شرکت ایده گستر دور اندیش خریدار بیش از دو میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین یک میلیون و پانصد هزار سهم "تاپیکو" را تحصیل کرد.

همچنین با نک رفاه کارگران نزدیک به یک میلیون سهم شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین بیش از 59 میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه داروپخش را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

طی معاملات روز گذشته بیش از سه میلیون "خبهمن" به پرتفوی بورسی شرکت شاسی سازی ایران رفت.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت بیش از 98 میلیون سهم بانک صادرات ایران را فروخت و صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری سایپا فروشنده سه میلیون سهم شرکت سایپا بود و در مقابل 10 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا توسط شرکت سایپا عرضه شد.

بانک تجارت، بانک پارسیان و شرکت سرمایه گذاری آتیه پارسیس پارس به ترتیب بیش از 12 میلیون، 4 میلیون و 15 میلیون سهم شرکت تجارت الکترونیک پارسیان را فروختند و شرکت سرمایه گذاری توسعه نوردنا پنج میلیون سهم بانک سینا را از تملک خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری سمند 18 میلیون سهم "خودرو" و بالغ بر هفت میلیون سهم "ورنا" را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "رکیش" نیز، شرکت ملی انفورماتیک عرضه کننده دو میلیون سهم آن بود و دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری رنا از تملک شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان خارج شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر