بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
شرکت طلایه داران تجارت کاسپین بیش از یک میلیون سهم "سمگا" و شرکت گروه مالی ملت بیش از هشت میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.
کد خبر : ۱۰۶۹۲۲
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی سپری شد که شاخص کل با 445 واحد رشد از 63 هزار و 10 واحد به 63 هزار و 455 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز مذکور با بیش از پنج درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 303 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 87 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت.

همچنین از سه هزار و 303 میلیارد ریال ارزش معاملات روز چهارشنبه بیش از 51 درصد حجم خرید و بیش از 54 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات روز مذکور نیز با بیش از 13 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 783 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد"شبندر"، "تاپیکو" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت کیا مهستان و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به ترتیب 50 میلیون و بیش از سه میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را خریدند و یک میلیون سهم بانک پارسیان به پرتفوی بورسی شرکت ایده گستر دور اندیش رفت.

در نماد "ومعادن" نیز، شرکت گروه مالی مهر اقتصاد خریدار نزدیک به یک میلیون سهم آن بود.

شرکت طلایه داران تجارت کاسپین بیش از یک میلیون سهم "سمگا" و شرکت گروه مالی ملت بیش از هشت میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را فروخت و در نماد "ومعادن"، شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور عرضه کننده بیش از 9 میلیون سهم آن بود.

همچنین بیمه ملت و بانک تجارت به ترتیب دو میلیون و چهار میلیون سهم "ونیکی" را واگذار کرد.

طی معاملات روز چهارشنبه هفت میلیون سهم شرکت ایران خودرو توسط شرکت سرمایه گذاری سمند عرضه شد و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن فروشنده بیش از دو میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان بود.

همچنین صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز یک میلیون سهم "ثشاهد" و مؤسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران 50 میلیون سهم "فملی" را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، بیمه دی خریدار نزدیک به چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بوعلی بود و در مقابل، شرکت های سرمایه گذاری آیت ایثار و نیز سرمایه گذاری تدبیر به ترتیب بیش از سه میلیون و دو میلیون سهم "وبوعلی" را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر