بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۴
کد خبر : ۱۰۷۰۹۶
سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران وضعیت پرونده‌های پذیرش را تشریح کرد. به گزارش شرکت بورس، اسماعیل درگاهی سرپرست پذیرش بورس درخصوص پذیرش‌های جدید، اظهار داشت: شرکت نفت سپاهان در اولویت واگذاری در آینده‌ای نزدیک قرار دارد و بارگذاری اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت نفت سپاهان در سامانه کدال آغاز شده است که به این ترتیب با نهایی شدن امیدنامه، درج نام شرکت در فهرست نرخ‌های بورس انجام می‌شود. وی تاکید کرد: با توجه به توافق و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و عزم جدی سهامدار عمده برای عرضه سهام، به زودی شاهد عرضه سهام نفت سپاهان خواهیم بود.
درگاهی خاطرنشان کرد: شرکت‌های متعددی همچون نفت جی، سیمان خوزستان، سیمان ساوه، گروه صنعتی پاکشو، برخی از هلدینگ‌های شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی) و برخی از شرکت‌های مشمول واگذاری همچون شرکت سرمایه‌گذاری آب و برق صبا، مهاب قدس، منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس، شرکت‌های وابسته به شرکت ملی گاز ایران و دیگر شرکت‌های اصل«44» در مراحل مختلف بررسی و آماده‌سازی برای پذیرش اولیه یا مراحل بعد از پذیرش (شامل درج و عرضه) قرار دارند.
 سرپرست پذیرش بورس تهران با اشاره به پیشرفت اقدامات انجام‌شده، تصریح کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، سرمایه‌گذاری صدر تامین و هلدینگ دارویی تامین در اولویت تکمیل مراحل لازم برای عرضه قرار دارند که به نظر می‌رسد گزینه بعدی برای عرضه از میان سه شرکت اخیر باشد. وی درخصوص مذاکرات برای پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین، اذعان داشت: مذاکرات اولیه شروع و مدارک اولیه دریافت شده، امید است با تحولات صورت‌گرفته در شستا، زمینه همکاری بیشتر و تسریع در واگذاری‌ها فراهم شود.
 درگاهی از برنامه‌ریزی بورس برای راه‌اندازی ابزار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله خبر داد و ابراز داشت: دستورالعمل‌ ETF در سطح هیات‌مدیره بورس اوراق بهادار تصویب و تایید شده و برای اخذ مقام ناظر به سازمان بورس ارسال شده است. در صورت تصویب سازمان بورس اوراق بهادار، اقدامات مربوط به عملیاتی کردن پذیرش ETF شروع می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بورس اوراق بهادار همچنین آمادگی پذیرش برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را برای عملیاتی‌سازی واگذاری سهام عدالت دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر